هر 1000 شهروند به یک روان شناس نیاز دارد


هر 1000 شهروند به یک روان شناس نیاز دارد

سرپرست معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: بر اساس سند آمایش هر 1000 شهروند به یک روانشناس نیاز دارد، تعامل بیشتر موجب کارآمدی و اثربخشی علم روانشناسی به عنوان یک علم پایدار می شود.

هر 1000 شهروند به یک روان شناس نیاز دارد
میگنا: سرپرست معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: قم ظرفیت خوبی در ائتلاف میان حوزه و دانشگاه در عرصه روان شناسی و مشاروه دارد و نمی توان این ظرفیت را نادیده گرفت.
دکتر اصغر عبدالهی در گردهمایی روان شناسان و مشاوران استان قم که به مناسبت بزرگداشت روز روانشناس به همراه کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشارکت در مدیریت بحران و ارتقای روان شناسی و مشاوره در دانشکده علمی کاربردی پردیسان قم برگزار شد، عنوان کرد: باید برای خدا و به عشق خدا در این راه قدم برداشت و از دشواری های این مسیر نهراسید.
سرپرست معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره افزود: بین سازمان بهزیستی، سازمان روانشناسی استان ها و خانه روانشناسان ائتلافی در برگزاری این همایش دیده می شود که نمادی از همدلی و هماهنگی میان آن هاست.
وی اظهار کرد: به یمن برکت سازمان نظام روان شناسی 14 بخش داریم که یکی از آن ها خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاوران و 13 انجمن فاخر علمی در سراسر کشور است.
عبدالهی بیان کرد: خانه روان شناسان و مشاوران و حرف یاوران در قم به خوبی عمل می کند، این خانه باید بر اساس سیاست های مرجع حرکت کنند. سازمان در یک پوست اندازی بعد از 16 سال فراز و فرود در زمستان 97 رویکرد تحولی با استراتژیک در پیش می گیرد تا بر اساس شایستگی ها به عضو گیری بپردازد. برخی از روان شناسان چند سال پشت درب مصاحبه های آن قرار می گیرد و بسته بودن نگاه و رفتار موجب شده از 260 هزار نفر روان شناس و مشاور،تنها ده درصد زیر خیمه آن باشند.
وی اظهار کرد: ضلع تماس و نهاد واسط به حوزه مسئولیت پارلمانی برمی گردد، ما بر آنیم تا سال 98 مصاحبه ها را به صفر برسانیم و آمار اعضا را افزایش دهیم، در رویکرد جدید هر کس شایستگی و لیاقت دارد با احراز شرایط یک روانشناس وارد می شود.
عبدالهی گفت: دو رویکرد تنفیذ اختیارات و واگذاری مصاحبه ها به استان ها در ارتقای کیفی و کمی فعالیت ها اثر دارد. بر اساس سند آمایش هر 1000 شهروند به یک روان شناس نیاز دارد، تعامل بیشتر موجب کارآمدی و اثربخشی علم روان شناسی به عنوان یک علم پایدار می شود.
سرپرست معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره بیان کرد: امروز در سطح جهان تلاش برای تامین سلامت روان به اندازه سلامت جسمی اهمیت یافته است.
وی عنوان کرد: باید بتوان با روش های جدید به درمان تنش های روانی و روحی و آسیب ها و افزایش تاب آوری جامعه در مواجهه با بحران ها پرداخت.
هر 1000 شهروند به یک روان شناس نیاز دارد
روان شناس و مشاور، آلام مردم را درد خود می‌داند
قائم مقام خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه کشور گفت: روان شناس و مشاور، آلام و درد مردم را آلام خود می داند، و از کنار غم ها، دردها و آسیب ها، بی تفاوت عبور نمی کند.

دکتر محمدرضا حاجی بابایی در این گردهمایی عنوان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، انبیای الهی و امامان خود به سراغ مردم می‌رفتند و دردها و بیماری‌ها و آلام را درمان می‌کردند.

قائم مقام خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه کشور افزود: آنها، طبیبانی بودند که با مهربانی در دل مردم، جای باز می کردند و با زبانی شیوا، دردها را می شنیدند و برای آن درمان می یافتند.

وی اظهار کرد: انسان ها نیاز به طبیب روح دارند تا سلامت روان خود را به دست بیاورند و در برابر مصیبت ها و بحران ها، ایستادگی کنند. حاجی بابایی بیان کرد: بیمارانی که سلامت روان را از دست داده اند، بیش از دیگر بیماران در معرض آسیب ها و بحران ها قرار دارند و اگر درمان نشوند می توانند جامعه را دچار بحران و آسیب کنند.

وی گفت: بیماری روحی را نمی توان با ابزاری درمان کرد که با آن به سراغ بیماری های جسمی می روند، در سلامت روان، ابزار و تجهیزاتی متفاوت نیاز است.

قائم مقام خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه کشور افزود: روان شناسان و مشاوران با شناخت بیماری‌ها و دردها، به ارائه راهکارهای تخصصی و راهبردی می پردازند و روان افراد را به سمت سلامت سوق می دهند.

وی بیان کرد: در حقیقت روان شناس و مشاور، آلام و درد مردم را آلام خود می داند، و از کنار غم ها، دردها و آسیب ها، بی تفاوت عبور نمی کند.

حاجی بابایی اظهار کرد: در اجلاسیه اخیر به مناسبت روز روانشناس یش از 1600 نفر از روانشناسان و اساتید و نخبگان برجسته در تهران گرد هم آمدند تا بگویند برای ارتقای سلامت روان، اهمیت و اهتمام ویژه ای دارند، آنها 12 هدف را در درمان سلامت روان در بیانیه ای ارائه دادند.

وی گفت: سرمنشاء بسیاری از آسیب ها و گرفتاری ها و بحران ها را در از دست دادن سلامت روان می توان یافت، تقویت احساس مسئولیت و ایجاد امید و انگیزه و افزایش شایستگی و آموزش و مهارت افزایی از جمله رویکردهای مهم در ارتقای سلامت روان است.

قائم مقام خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه کشور افزود: در مسیر مشاوره و روانشناسی باید به مولفه های زیادی توجه داشت که مهمترین آن به روز رسانی آموزش ها، پاسخگوئی به نیازهای روز، صداقت، خلوص در رفتار، جلب اعتماد بیمار، خدمت، نوعدوستی، آگاهی بخشی، امانت داری، رازداری، ارتقای آگاهی حقوقی و توانمندسازی در برابر بحران هاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش