73 درصد زکات پرداختی در لرستان صرف پروژه‌های عمرانی می‎شود


73 درصد زکات پرداختی در لرستان صرف پروژه‌های عمرانی می‎شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد لرستان به نحوه توزیع زکات در استان اشاره کرد و گفت: 73 درصد زکات پرداختی در لرستان صرف محرومان و 27 درصد صرف پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه می‌شود.

73 درصد زکات پرداختی در لرستان صرف پروژه‌های عمرانی می‎شودبه گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان، شنبه، چهاردهم اردیبهشت در نشست شورای زکات لرستان، اظهار کرد: برنامه‌های انجام‌شده در دبیرخانه شورای زکات لرستان به‌عنوان الگوی شورای زکات کشور معرفی شده است.
وی به تشکیل کمیته‌های چهارگانه در حوزه زکات اشاره کرد و گفت: به‌واسطه این کمیته‌ها و جمع‌بندی آن اتفاقات خوبی برای زکات استان رخ داد و در سراسر کشور این رویه انجام می‌شود.
فارسانی با ذکر این مطلب که پیش‌بینی ما افزایش بهره‌وری و بهره‌برداری از زکات است، اضافه کرد: امسال به توجه به رشد بارش‌ها سال زراعی خوبی را داریم.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به این‌که در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل زکات کسب درآمد شد، ادامه داد: نحوه توزیع آن در استان در سال گذشته ۷۳ درصد برای محرومان و ۲۷ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد کمااینکه تأکید ما بر افزایش آمار زکات‌دهندگان است.
وی به شفاف‌سازی پرداختی و دریافتی در حوزه زکات اشاره کرد و گفت: ۱۰۴۴ روستای لرستان زکات پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند