طلاب و روحانیون شهر الوند در نامه سرگشاده خود به استاندار چه گفتند


طلاب و روحانیون شهر الوند در نامه سرگشاده خود به استاندار چه گفتند

گروه سیاست و اقتصاد ــ جمعی از طلاب و روحانیون شهر الوند طی نامه‌ای سرگشاده به استاندار قزوین ضمن اشاره به مشکلات و مسائل مختلف این شهر خواستار پیگیری مجددانه استاندار نسبت به این مسائل شدند.

طلاب و روحانیون شهر الوند در نامه سرگشاده خود به استاندار چه گفتند

شهر الوند در دو سال گذشته دستخوش تغییرات و حوادث گوناگونی شده و حواشی متعددی را دنبال کرده که البته این حواشی و مشکلات در چند ماه گذشته به اوج خود رسیده است.
مشکلاتی که علی‌رغم مطرح‌شدن آن در تریبون‌ها و فضاهای مختلفی چون نماز جمعه، فضای رسانه‌ای، مساجد و مطالبات عمومی مردم متأسفانه تا حد زیادی توسط مسئولان نادیده گرفته شده و پاسخی برای این مطالبات داده نمی‌شود.
بر این اساس جمعی از طلاب و روحانیون شهر الوند در راستای مشکلات موجود نامه‌ای را خطاب به عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین نوشته‌اند؛ که صبح امروز، 14 اردیبهشت ماه به استانداری ارسال شد؛ متن این نامه چنین است:

جناب آقای زاهدی استاندار محترم قزوین
ضمن اهدای سلام، جنابعالی به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان قزوین، لازم می‌دانیم نکاتی را به شما متذکر شویم که شاید آینه‌ای از توقعات و انتظارات مردم شریف و متدین شهر الوند از جنابعالی باشد.
همان‌طور که همه می‌دانیم اگرچه وقوع انقلاب اسلامی منشأ برکات فراوانی در سرتاسر کشور عزیزمان شده است، که باید قدردان همه آن‌ها باشیم، اما درعین‌حال امروز شاهد مشکلات متعددی نیز هستیم که عمدتاً ریشه در مدیریت ناصحیحی دارد که توسط برخی مسئولان کم آگاه یا کم تخصص و کم تعهد اعمال شده است و نتیجه آن بروز وضعیتی شده است که در برخی زمینه‌ها نه‌تنها در راستای آرمان‌های بلند امام راحل و شهدای عزیز انقلاب و دفاع مقدس نیست، بلکه حتی نقطه مقابل آن است و بنابراین در جهت حفظ و صیانت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برطرف کردن این اشکالات ضروری است.
1-یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه بوده‌ایم و باعث رنجش مردم شده است تعطیلی تنها بیمارستان شهر الوند است که تاکنون هیچ اقدام مؤثری برای رفع تعطیلی آن نشده است و اگر به همین صورت ادامه داشته باشد هر بیمار اورژانسی و بدحال که می‌بایست بلافاصله مداوا شود و بخواهد به مراکز درمانی استان انتقال یابد و خدای‌ناکرده در بین راه فوت شود یقیناً خون‌بهایش به گردن جنابعالی و مسئولانی که کوتاهی می‌نمایند است؛
2-وجود آمار بالای بیکاری و بسیاری از معضلات اجتماعی، تعطیلی برخی از کارخانه‌ها، اخراج کارگران و وجود مدیران غیربومی و پروازی باعث شده عملاً شعار رونق تولید به‌صورت کامل محقق نگردد و لازم است دراین‌باره شخص حضرت‌عالی در رفع مشکلات مذکور شورای اداری استان را در چند جلسه متعدد با موضوع برطرف شدن موارد ذکرشده، در شهر الوند تشکیل و خروجی جلسات را به مردم فهیم البرز و الوند گزارش دهید.
3- مدتی است فرماندار شهرستان روزه سکوت گرفته و در جمع اصحاب رسانه حاضر نمی‌شود لذا توصیه می‌کنیم در راستای حمایت از دولت، احترام به اصحاب رسانه و احترام به حقوق شهروندی این امر مهم اتفاق بیفتد اگرچه داشتن سعه ی صدر جناب فرماندار پیشاپیش مورد تأکید است.
4- موضوع مهم اوقاف هنوز به‌صورت کامل حل‌نشده، لذا لازم است در اسرع وقت و با فوریت و پیگیری‌های استانی و کشوری این معضل حل گردد تا چه زمانی مردم باید وعده و عید مسئولان را بشنوند، چرا با احساسات پاک مردم بازی می‌شود و چرایی تدبیری می‌شود و امید مردم به‌نظام و انقلاب کم می‌شود
5- موضوع انتزاع نصرت‌آباد از الوند به کجا رسید؟ آیا با اذعان جنابعالی، نماینده مردم در مجلس و مدیرکل محترم دادگستری استان به قانونی نبودن این اقدام آیا وقت آن نرسیده که جلسه اضطراری تشکیل و تکلیف مردم شریف نصرت‌آباد روشن شود؟ چه کسی باید پاسخگوی این نابسامانی باشد؟!
6- عضویت کارمندان استانداری، فرماندار شهرستان در هیئت‌مدیره شرکت شهر صنعتی چه ضرورتی دارد و جنابعالی چه توضیحی دراین‌باره دارید؟ مگر در شهرستان قحط‌الرجال است؟!
7- عضو شورای شهر در اقدامی وقیحانه به امام‌جمعه شهر الوند و جایگاه امامت جمعه سراسر کشور توهین نمود، چرا جنابعالی و دستگاه‌های قضایی و امنیتی پاسخی ندادید؟ مدتی است حرف مردم، مشکلات مردم از تریبون نماز جمعه گفته می‌شود چرا باید مسئول دولتی شهرستان در جلسات مختلف به مزاح اما با قصد و غرض به امام‌جمعه محترم شهر الوند گستاخی و بی‌ادبی نماید؟ از شما می‌پرسیم آیا چنین مسئولی از دیدگاه شما باید در شهرستان بماند؟
8- مدتی است شهر الوند فاقد شهردار است، اگرچه مردم عزیز الوند از جلسات شورا اطلاع چندانی نداشته و جلسات بیشتر پشت درهای بسته برگزار می‌شود و لیکن حداقل انتظار مردم مظلوم الوند انتصاب شهردار متخصص و متعهد بدون دخالت جریان تزویر و سایر جریان‌های سیاسی است.
در پایان ضمن مطالبه جدی از جنابعالی در رابطه با پیگیری و حل موضوعات مطرح‌شده امیدواریم به‌زودی شاهد حضور جنابعالی در جمع مردم شهر الوند و پاسخگو بودن به مشکلات (نه صرفاً سخنرانی) باشیم.

لازم به ذکر است این نامه سرگشاده علاوه بر استانداری به دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان نیز ارسال شده است.
ایکنا تنها منتشر کننده این نامه است و در پی تأئید و تکذیب موارد ذکر شده در آن‌ نیست.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد