امدادرسانی در بلایای طبیعی با اپ موبایلی جدید


امدادرسانی در بلایای طبیعی با اپ موبایلی جدید

تهران- ایرنا- یک محقق آمریکایی اپلیکیشن جدیدی برای تلفن همراه ابداع کرده است که با استفاده از سامانه ردیابی جی.پی.اس، افراد درگیر در بلایای طبیعی را با کاربران این اپ متصل می‌کند.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این اپلیکیشن تلفن همراه با استفاده از فناوری جی.پی.اس به نیروهای امداد و نجات کمک می‌کند که محل گرفتارشدگان در بلایای طبیعی را شناسایی و به آن‌ها کمک کنند.
این اپ که PubSafe نام دارد به افرادی که در جریان بلایای طبیعی، گرفتار شده‌اند اجازه می‌دهد تا موقعیت مکانی خود را به‌طور مستقیم از تلفن همراه خود به یک نقشه عمومی پست کنند تا نیروهای امداد و نجات بتوانند آن را در زمان مناسب مشاهده کنند.
«ارون ایلر» مبتکر آمریکایی این اپ گفت: این اپلیکیشن در زمانی کوتاه می‌تواند افرادی که به کمک نیاز دارند را به نیروهای امداد و نجات متصل کند.
ایلر دو سال پیش شروع به ساخت این اپلکیشن کرد. ایده ابداع این اپلیکیشن زمانی به مغز وی خطور کرد که در حال تماشای برنامه زنده اعزام نیروهای امداد و نجات برای کمک به قربانیان توفان «متیو» بود؛ این توفان در سال 2016 ویرانی گسترده‌ای در جنوب شرق آمریکا بر جای گذاشت.
با این حال برای کارایی مؤثر این اپ، چند زمینه باید موجود باشد؛ اول آنکه منطقه فاجعه باید سرویس تلفن همراه داشته باشد، دوم همه افراد باید تلفن همراه داشته و دیگر اینکه همه باید از این اپ استفاده کنند.
علمی**2038** 1055

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی