باند فرود اضطراری در حاشیه تالاب جازموریان، آماده بهره برداری است


باند فرود اضطراری در حاشیه تالاب جازموریان، آماده بهره برداری است

مرتضی رهبر، گفت: با بسیج دستگاه های راهداری، کمک از تجربه رانندگان و اپراتورهای دستگاه های راهداری، باند فرود اضطرای  در حاشیه تالاب جازموریان جهت  نشستن و برخواستن هواپیمای سم پاش و امدادی، آماده بهره برداری است.

«مرتضی رهبر» معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، با بیان این مطلب که از زمان دستور استاندار در مدت 10 روز یک کار جهادی در احداث و تکمیل این باند صورت گرفت، گفت: با بسیج دستگاه های راهداری و کمک از تجربه رانندگان و اپراتورهای دستگاه های راهداری باند فرود اضطرای جهت بهره برداری نشستن و برخواستن هواپیمای سم پاش و امدادی احداث شد که این کار کمک قابل توجهی در جهت حذف ملخ های مهاجم بهخ پهنه تالاب جازموریان می کند.

مرتضی رهبر، افزود: در مدت 10 روز با 20 دستگاه راهداری بیش از 60 هزار متر مکعب عملیات احداث بستر انجام شد که معادل 9کیلومتر راه روستایی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، با اشاره به این‌ که احداث این باند از دید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان دارای اهمیت بود، ابراز داشت: هجوم ملخ ها خطری ناخوانده که جنوب کرمان و کشور را تهدید می کرد، بنابراین تصمیم بر این اقدام جهادی راهداری شد که با عنایت خداوند و تلاش راهداران پرتلاش جنوب استان این مهم محقق شد.

وی، اضافه کرد: با توجه به نبود مصالح به منظور اجرای عملیات بستر سازی در نزدیکی محل احداث در منطقه زگشتک قلعه گنج مصالح مورد نیاز از فاصله 6 کیلومتری به محل حمل و سطح باند از بستر زمین 30 سانتی متر بالاتر احداث شد.

رهبر، با بیان این‌ مطلب که برای احداث و تکمیل این باند قریب 450 میلون تومان اعتبار هزینه شد، اظهار کرد: می طلبد متولیان امر، ستاد حواث و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از این باند نگهداری و زمینه بهره برداری از آن را در همه شرایط خصوصا شرایط بحرانی در منطقه فراهم کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، بیان داشت: در طول مدت عملیات اجرایی این پروژه 27 نفر نیروی راهداری با جدیت و در شرایطی نامناسب فعالیت کردند که جا دارد از همه این مردان بی ادعای سختکوش تشکر ویژه کنم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند