سی ان ان: سیل30 میلیون شهروند آمریکا را تهدید می کند


سی ان ان: سیل30 میلیون شهروند آمریکا را تهدید می کند

تهران - ایرنا – شبکه خبری سی ان ان گزارش داد:زندگی بیش از 30 میلیون نفر از ساکنان مناطق جنوبی آمریکا از تگزاس تا'ایلینوی' (شمال میانه آمریکا)به دلیل وخیم شدن شرایط جوی با تهدید جاری شدن سیل مواجه و پروازها نیز دچار اختلال شده است.

این شبکه خبری روز شنبه افزود:میزان بارش های سنگینی که بار دیگر از پنجشنبه گذشته آغاز شده 3تا6 اینچ (7 تا 15) سانتی متر بوده و باعث بالا آمدن سطح رودخانه 'می.سی.سی.پی'، 'میسوری' و همچنین'اوهایو ریور ولی' (Ohio River Valley) شده است.
بنابراین گزارش، ساکنان مناطقی که در نزدیکی رودخانه زندگی می کنند خود را برای شرایط جاری شدن سیل آماده می کنند.
سی ان ان افزود:درایالت 'ایلینوی' (Illinois) واقع در شمال میانه آمریکا انتظار جاری شدن سیل درمناطق شمالی این ایالت ازجمله شهر شیکاگو می رود، بسیاری از رودخانه های این ایالت از بارش های قبلی همچنان در حالت سر ریز قرار دارند.
به گزارش این رسانه تصویری آمریکا، از ساکنان شهر 'وست آلتون' (West Alton) که بین دو رودخانه 'میسوری'و 'می.سی.سی.پی' واقع است ، خواسته شده تا داوطلبانه منازل خود را تخلیه کنند، انتظار می رود سطح رودخانه می.سی.سی.پی در پی بارش های شدید اخیر به بیش از 35فوت (10 متر) برسد.
بنابراین گزارش، 'کوین استیت' (Kevin Stitt) فرماندار ایالت 'اوکلاهما' نیز با توجه به شرایط وخیم جوی جدید، چهارشنبه گذشته در 52بخش از این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.
رسانه خبری آب و هوایی آمریکایی 'اکیوودر'(accuweather)نیز گزارش داد که وقوع گردباد در ایالت تگزاس خرابی به بار آورده است.
بنابراین گزارش، وقوع دو گردباد در صبح روز جمعه (روز گذشته) باعث تخریب ساختمان های صنعتی در نزدیکی شهر 'فلاتونیا' (Flatonia) واقع در بخش 'فایت' (Fayette)ایالت تگزاس شد.
درهمین حال شرایط بدجوی باعث شده تا اواخر روزگذشته(جمعه)بیش از 500 پرواز در فرودگاه بین المللی'جرج بوش'شهر 'هوستون' و فرودگاه بین‌المللی 'دالاس-فورت ورث'(Dallas/Fort Worth)) در ایالت تگزاس با اختلال و تاخیر مواجه شوند.
به گزارش ایرنا، بارش های بی سابقه در آمریکا که از اواخر 19ماه مارس (28 اسفند 1397) آغاز شد، ایالت های غرب میانه آمریکا، شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا را در برگرفت و بالا آمدن سطح آب، منجر به زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.
سیل فقط درایالت نبراسکا منجر به خسارت بیش از یک میلیارد دلاری شد و به بیش از 2 هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری در این بخش از ایالت آمریکا آسیب زد.
بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه هامبورگ ایالت آیووا نیز در محاصره سیل ناشی از توفان شدید وبارش بی سابقه باران قرار گرفتند.
اداره کشاورزی نبراسکا خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را نیز 400 میلیون دلار بر آورده کرد.
رسانه های آمریکا 26 فروردین ماه گزارش دادند که توفان در مسیر خود هشت کشته و 25 زخمی برجای گذاشت.
اروپام **1302**1590

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید