ساخت 10 هزار کلاس درس جدید


ساخت 10 هزار کلاس درس جدید

در سال 97 -98 بیش از 10 هزار کلاس جدید ساخته شده که نیمی از آن به همت خیرین مدرسه ساز انجام شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سیدمحمد بطحایی در مراسم نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: خیرین مدرسه ساز ساخت خیلی از مدارس تخریب شده در مناطق سیل زده را نیز بر عهده گرفتند.

وی افزود: طرح رتبه بندی معلمان در جلسات و کمیسیون های دولت بررسی و در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سالی که رونق تولید نام گرفته است با اتکا به سند تحول بنیادی مشارکت، ارتقا کیفیت آموزشی، عملیاتی کردن بودجه و مدرسه محوری را در دستور کار قرار داده ایم.
بطحایی به فعالیت 940 هزار فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: برای اینکه مدرسه در کانون توجه قرار گیرد نظام مدرسه محوری را آغاز کردیم و در این جهت نظام سنجش کیفیت مدارس و نظام سنجش و کیفیت ها و ارتقاء حرفه ای مدیران، سامانه جدید انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و تفویض اختیار به مدیران مدارس را دنبال می کنیم.
وی با اشاره به اینکه معلمان در تصمیم سازی های آموزش و پرورش مشارکت داده ایم گفت: در مرحله اول 2 نفر از هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و 3 نفر از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش را از معلمان انتخاب کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین 2 ساعت از برنامه درسی مدارس را در اختیار مدیر و معلمان قرار داده ایم تا آموزش با نیازهای بومی و محلی هر منطقه منطبق شود.
بطحایی گفت: در سال تحصیلی کنونی در 5 هزار مدرسه متوسطه اول و برای 150 هزار دانش آموز دوره های کوتاه مدت مهارت محوری اجرا شده است.
وی افزود: برای جبران کمبود معلم در مناطق کم برخوردار طرح خرید خدمات آموزشی اجرا شد و 600 هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و اگر این طرح اجرا نمی شد بخش عمده ای از دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل بودند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مرداد 97 میز خدمت برای پاسخگویی حضوری و غیرحضوری در ادارات آموزش و پرورش راه اندازی شده است با توجه به کتابخوانی، حقوق شهروندی، تهدیدات فضای مجازی و محیط زیست در کتابهای درسی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
بطحایی با تأکید بر اینکه شادابی و نشاط و امید به آینده موضوعی است که باید در دانش آموزان و مدارس به آن توجه ویژه ای شود گفت: آموزش بدون توجه به نشاط و شادابی به هیچ عنوان مؤثر واقع نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد نشاط و شادی در مدارس پارسال برای نخستین بار هزار مدرسه ابتدایی مجهز به کلاس اسباب بازی شدند و مطالب درسی همراه با اسباب بازی به آنها آموزش داده شد.
وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح حیاط پویا در مدارس ابتدایی اشاره کرد و افزود: در این طرح دانش آموزان در زنگ های تفریح با توجه به امکاناتی که در حیاط تعبیه شده به نرمش و شادابی می پردازند.
بطحایی در پایان یادآور شد، در مراسم امروز از 6 کتاب ویژه آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم رونمایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...