یادواره معلمان شهید و فرهنگیان فقید بهاباد برگزار شد


یادواره معلمان شهید و فرهنگیان فقید بهاباد برگزار شد

یزد - ایرنا - همزمان با هفته معلم ( 12 الی 18 اردیبهشت) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای معلم و فرهنگیان فقید بهاباد مجلس یادبودی با عنوان « یاد یاران» جمعه شب در مسجد جامع کبیر این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در این مراسم گفت : باید با الگو گرفتن از شهید مرتضی مطهری و ارزش‌های دینی و اسلامی، به‌ سمتی حرکت کنیم و در کنار آموزش و تألیف، حقایق دینی را بهتر بشناسیم.
وی با بیان اینکه این شهید، معلمی دلسوز و انقلابی بود، افزود : امروزه معلمان باید پیرو معلم اخلاق و ادب یعنی شهید مطهری باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد: این شهید بزرگوار در شرایطی که احساس کرد نیاز در جامعه به وجود او نیاز است ، درس و بحث و استادانی مانند آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) را در قم ترک و به تهران مهاجرت کرد تا بر اساس اقتضای روز به رفع نیازهای جامعه بپردازد.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شهدا همواره معلمان بزرگ بشریت هستند، گفت: امروز که به یاد شهدای معلم و شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است باید قدردان فرهنگیان بود.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نسل انقلاب را پرورش می دهد و معلمان رسالت انبیای الهی را در تربیت نیروی انسانی به عهده دارند یادآور شد : بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه چهل سال دوم انقلاب اسلامی است پایه آن جوانان هستند که در آموزش و پرورش تربیت می شوند.
وی با بیان اینکه هدف از بعثت انبیای الهی تربیت انسان  است، اظهار کرد: انبیا مبعوث شدند تا جوهر درونی انسان را شکوفا کنند زیرا شغل معلمی همان شغل انبیاست .
امام جمعه بهاباد تصریح کرد : امنیت و آسایش امروز جامعه ما مدیون خون شهدا و رشادت های جانبازان، آزادگان و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.
ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست افزود : شهدا حماسه‌سازانی هستند که با از خودگذشتگی و رشادت های خود ضامن بقا، حفظ استقلال و آزادی نظام هستند.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم که جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم، بسیجیان و فرهنگیان حضور داشتند، پس از مداحی و اجرای سرود، چند قطعه شعر نیز خوانده شد.
این یادواره با همکاری ناحیه مقاومت بسیج کانون بسیج فرهنگیان و اداره آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.
9877/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی