بازار هوایی اروپا در معرض تهدید


با توجه به تحلیل اقتصاددانان احتمال تجمیع صنایع هوایی اروپا بسیار زیاد است.

آفتاب‌‌نیوز :
شنیدن این موضوع برای سهامداران و سرمایه گذاران این شرکت های هواپیمای خوشایند و البته برای مسافران و خریداران بلیط های این شرکت ها ناراحت کننده و شوکه کننده است.

ممکن است که امریکا سرزمین رقابت بازار آزاد باشد، اما وقتی به آسمان نگاه میکنیم بازار رقابتی اروپا را میبینیم. اگر بخواهیم صنایع هوایی امریکا و اروپا را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌توانیم به فهرست ۵۰ مورد از برترین خطوط هوایی دنیا که توسط سایت اسکای ترکس ارائه شده است رجوع کنیم.

از میان ۱۳۵ شرکتی که در این قاره فعال‌اند ۱۳ شرکت هواپیمایی در این فهرست قرار دارند و در میان ۵۹ شرکت هواپیمایی امریکا ۵ شرکت در این فهرست به چشم می خورد.

آنچه باعث هدایت افکار تحلیل‌گران مسائل اقتصادی به سوی تجمیع صنایع هوایی اروپا شده است، کاهش تعداد شرکت‌های هوایی در این منطقه است.

در سال ۲۰۰۸، ۱۸۰ شرکت هواپیمایی در اروپا فعالیت داشتند، اما ۱۰ سال بعد و با شروع سال ۲۰۱۸ تعداد این شرکت ها به ۱۶۶ کاهش یافت. این نشانه‌ها خبر از ادغام صنایع هوایی اروپا میدهند وهمان طور که گفته شد این خبری است که برای مصرف کنندگان نگران کننده است.

در ماه مارس سال گذشته شرکت هواپیمایی "وو" بسته شد و در ادامه آن شرکت هوایی کم هزینه "آیس لندیک" ورشکسته شد و در ادامه آن ۱۲ شرکت هوایی دیگر نیز بسته شده اند.

دلیل اینکه ادغام صنایع هوایی اروپا به زیان مصرف کنندگان است، این است که با ادغام صنایع هوایی اروپا بازار رقابتی در این کشور از بین رفته و نرخ بلیط ها ثابت می‌شود و همین امر نگرانی مصرف کنندگان را برمی انگیزد.

منبع: خبرانلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!