لزوم حفظ حرمت ماه رمضان/ هزینه افطاری‌ها به فقرا اختصاص یابد


لزوم حفظ حرمت ماه رمضان/ هزینه افطاری‌ها به فقرا اختصاص یابد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با توصیه مردم به جمع‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، گفت: باید حرمت ماه رمضان در جامعه حفظ شود و اجازه ندهیم عده‌ای حرمت این ماه را از بین ببرند.

لزوم حفظ حرمت ماه رمضان/ هزینه افطاری‌ها به فقرا اختصاص یابد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ر خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: بیان اختلافات و مشاجرات برخی مسئولین عالی‌رتبه استانی در مراسم عمومی، سبب نهادینه شدن بداخلاقی در جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: مسئولان اگر مدارک و اسنادی مبنی بر تخلف و فساد از یکدیگر دارند، از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری کنند و این مهم را نیز در مراسم عمومی مطرح نکنند.
قریشی افزود: با توجه به اینکه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار خواهد شد، ترس آن داریم که امنیت اخلاقی جامعه به‌هم بریزد، از این رو باید دقت لازم را داشته باشیم تا امنیت اخلاقی از بین نرود.
وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان یادآور شد: در ماه مبارک رمضان، تمامی مردم به‌خصوص اصناف و بازاریان با رعایت انصاف، اقلام ضروری و ویژه این ماه را با قیمت ارزان بفروش برسانند تا قدرت خرید نیز پایین نیامده و شرمندگی از اهل و عیال صورت نگیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با توصیه مردم به جمع‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان بیان کرد: باید حرمت ماه رمضان در جامعه حفظ شود و اجازه ندهیم عده‌ای حرمت این ماه را از بین ببرند.
وی با تأکید بر اینکه ادارات و ارگان‌ها نیز هزینه افطاری‌های خود را در اختیار فقرا و افراد کم درآمد قرار دهند، خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران آموزش و پرورش باید اقداماتی که در راستای مانع‌تراشی برای عملی شدن سند ننگین و سخیف ۲۰۳۰ انجام می‌دهند را به‌صورت شفاف و واضح در جامعه بیان کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: رژیم عربستان با اعدام ۳۷ بی گناه، وحشی‌گری خود را به دنیا نشان داد و لازم است تا مسئولان سیاسی و فرهنگی استان مراسم بزرگداشتی برای این شهدای مظلوم برگزار کنند.
قریشی با تاکید بر لزوم ارج نهادن به شان و منزلت معلمان و الگو قرار دادن شهید مطهری توسط اساتید و معلمان گفت: امکانات دانشگاه فرهنگیان استان، وضعیت مطلوبی ندارد و باید مسئولان مربوطه توجه ویژه به این دانشگاه داشته باشند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403