کسب موفقیت های چشم گیر هنرمندان جنوب کرمان، در هفته ای که گذشت


کسب موفقیت های چشم گیر هنرمندان جنوب کرمان، در هفته ای که گذشت

حسین اسحاقی، گفت: هنرمندان این خطه از کشور همواره با شرکت در جشنواره های استانی و کشوری برای جنوب کرمان افتخار آفرینی کرده اند و طی هفته گذشته هنرمندان جنوب کرمان موفقیت های چشم گیری کسب کردند.

«حسین اسحاقی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان با تمدن و فرهنگ غنی، دارای استعدادهای فرهنگی و هنری کم نظیری است.
حسین اسحاقی، اضافه کرد: یکی از اصلی ترین سیاست های این اداره کل، فراهم کردن بستر مناسب به منظور رشد و پویایی این استعداد هاست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، با اشاره به این که همواره حضور چشم گیر هنرمندان جنوب کرمان در عرصه های فرهنگی و هنری ملموس است، ابراز داشت: هنرمندان این خطه از کشور همواره با شرکت در جشنواره های استانی و کشوری برای جنوب کرمان افتخار آفرینی کرده اند.
وی، با بیان این مطلب که هفته ای که گذشت با فعالیت ها و موفقیت های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان همراه بود، به برخی از این فعالیت ها و موفقیت ها اشاره کرد و افزود: گروه نمایش آنارام به سرپرستی خانم فاطمه نعمتی و گروه موسیقی محلی به سرپرستی علی پردلی در شب فرهنگی جنوب کرمان خوش درخشیدند و استقبال مردم، مسؤلان و دانشجویان از اجرای این گروه های هنری جنوب کرمان در دانشگاه شهید باهنر و پارک مادر مرکز کرمان پرشور بود.
اسحاقی، ادامه داد: در نهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس غرفه مد و لباس راه اندازی شد و در این جشنواره خانم صدیقه وزیری از هنرمندان جنوب کرمان موفق به کسب مقام دوم طراحی لباس شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، با اشاره به حضور دبیران انجمن های شناسه دار ادبی شعر و داستان در دومین گردهمایی انجمن های ادبی کشور، بیان داشت: طی حکمی از سوی رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستان ایرانیان، جوان فرهیخته کیوان براهام به عنوان دبیر کل انجمن های ادبی جنوب استان کرمان انتخاب شد و از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده فرهیخته براهام به پاس فعالیت های مستمر در عرصه فرهنگ و ادب تجلیل شد.
وی، ادامه داد: شاعر ان فرهیخته اسماعیل ملایی، عبدالرضا حسینی، اسماعیل احمدی از شاعران شهرستان عنبرآباد با حضور در جشنواره شعر مادر راور، موفق به کسب رتبه های برتر شدند.
اسحاقی، اضافه کرد: برگزاری دومین دوره انتخابات انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان با حضور نمایندگان مرکز هنرهای نمایشی ایران و انتخاب آقایان محمد الله توکلی، عبدالحجت حسینی، محسن تارنگ و منصور قمری به مدت ۲ سال از سایر فعالیت های این اداره کل بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، با اشار ه به حضور سه نمایش خیابانی از جنوب کرمان در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع سیستان و بلوچستان و کسب رتبه های اول در این جشنواره، ابراز داشت: رتبه اول بازیگری نقش مرد توسط میلاد مانی زاده، رتبه اول بازیگری نقش زن توسط آرزو جعفری، رتبه اول نویسندگی توسط مهدی حبیبی، رتبه اول طراحی صحنه و لباس توسط مریم احمدی و کار برگزیده جشنواره "بیف استراگانف "به کارگردانی رضا سلطانی در جشنواره تئاتر خیابانی طلوع سیستان و بلوچستان، از دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در هفته ای که گذشت بود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری