امام جمعه شیراز: رونق تولید با صحبت کردن ایجاد نمی شود


امام جمعه شیراز: رونق تولید با صحبت کردن ایجاد نمی شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس وامام جمعه شیراز با اشاره به شعار رونق تولید گفت: اقدام باید در رونق تولید وجود داشته باشد و با حرف و سخنرانی نمی توان به رونق تولید رسید یکی از انتظاراتی که از نامگذاری امسال وجود دارد رونق واقعی واحدهای اقتصادی و تولیدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله لطف الله دژکام ، در خطبه های نمازجمعه شیراز اضافه کرد: موانعی برای رونق تولید در استان فارس وجود دارد لیکن دو پروژه در این استان مورد توجه و حساسیت نهاد نمایندگی ولی فقیه است.
وی تاکید کرد: مجموعه های صنایع غذایی در شمال استان فارس از جمله واحد هایی است که باید بیشتر مورد توجه باشد و نباید کاری کنیم که صنایع استان فارس زمین بخورد و در جنوب فارس نیز زمینه سرمایه گذاری مناسبی برای پتروشیمی وجود دارد و نباید از این سرمایه ها غافل شویم.
وی با اشاره به اینکه قرار بود چهار پتروشیمی در جنوب فارس ایجاد شود عنوان کرد: نباید قوانین باعث شود که در مسیر حرکت سرمایه گذاران و صنایع سد ایجاد شود این قوانین برای زمان جنگ اقتصادی نیست بلکه اکنون باید همگی تلاش کنیم تا شرایط اقتصادی کشور و استان فارس بهبود یابد و شاهد رونق در تولید باشیم.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: در شرایط جنگ اقتصادی که ایران دارد باید مدیران، جهادی در صحنه حضور داشته باشند. اکنون زمان آزمون مدیران است یا توانمند هستند که مشکلات مردم را حل کرده و از این شرایط عبور می کنیم و دشمن را شکست دهیم یا توانمند نیستند و از چرخه مدیریت خارج می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: توسعه صادرات ،فعال سازی بخش خصوصی ، اصلاح نظام بانکی و تقویت نظام بانکی و حمایت از شرکت های دانش بنیان انتظار هایی است که از مدیران استان وجود دارد.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : در فضای مجازی رفتار هایی صورت می گیرد که باید این فضا مورد کنترل قرار بگیرد و نباید اجازه داد هرکسی در فضای مجازی هرنوع اظهارنظری که می خواهد داشته باشد اکنون موضع فضای مجازی از حالت پدافند به حالت آفند درآمده است .
آیت الله دژکام با اشاره به تحریف سخنانش در برخی از سایت ها بیان کرد: اگر ادعای آزادی دارید نباید سخنان افراد را تحریف کنید و اگر صحبتی در فضای مجازی پخش می شود باید کامل باشد حتی اگر صحبت های ما را سانسور کنید موضوع این سخنان آنقدر جاذبه دارد که مردم را به سمت خود جذب می کند.
آیت الله دژکام با دعوت از شهروندان برای استقبال از ماه مبارک رمضان و با اشاره به سیره عملی پیامبر (ص) در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: وظایف مسلمانان در ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است و در فرازهایی پیامبر (ص) اشاره کرده اند که مردم باید آگاه باشند ماه رمضان ماه خدا است و برکات زیادی شامل حال مسلمانان می شود.
امام جمعه شیراز در خصوص فضائل ماه مبارک رمضان نیز اظهار داشت: پیامبر(ص) در فرازی فرموده اند که ماه رمضان به علت فضائلی که دارد بهترین ماه سال است. برترین روزها و شب ها در این ماه وجود داشته و خداوند در این ماه مردم را گرامی می دارد و به مهمانی خود دعوت کرده است.
امام جمعه شیراز به خیرین توصیه کرد: در ماه مبارک رمضان اگر اقدام به افطاری دادن می کنید افراد نیازمند را فراموش نکنید و تنها به دنبال مدیران نباشید بلکه در این ماه نباید هیچ نیازمندی گرسنه بماند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نکاتی که مدیران باید در ماه رمضان توجه داشته باشند تصریح کرد: مدیران باید زمینه عبادت بیشتر مردم را فراهم کنند. جلوه منکرات در ماه مبارک رمضان کمتر از سایر ماه ها می شود و باید این تذکرات در جامعه بیشتر وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: دستگاه های مختلف باید در نهی از منکر بیشتر حضور داشته باشند و اگر منکری در جامعه اتفاق افتاد در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان این انتظار را دارند تا مردم بتوانند راحت تر روزه بگیرند و اگر حمایتی قرار است صورت بگیرد در این ماه باید حمایت بیشتر از مردم و روزه داران وجود داشته باشد.
ع.پ/ 6113

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند