چند درصد ایرانی‌ها از اختلال روانی رنج می‌برند؟


معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت درباره آمار شیوع اختلالات روحی و روانی به بیان مطالبی پرداخت.

میگنا: دکتر علی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اظهار کرد: وزارت بهداشت با رویکرد پیشگیری از بروز اختلالات روحی و روانی و در راستای حفظ و ارتقای سلامت روان مردم به خصوص جوانان اقدامات موثری بر اساس پروتکل و بسته‌های خدمتی ارائه می‌دهد.
آموزش کودکان ۲ تا ۱۲ سال با هدف پیشگیری از بروز اختلالات روانی
وی ادامه داد: آموزش کودکان ۲ تا ۱۲ سال در راستای پیشگیری از اختلالات رفتاری و با هدف جلوگیری از بروز کار‌های پرخاشگرانه مطابق استاندارد‌های روز دنیا و پروتکل‌های تدوین شده وزارت بهداشت انجام می‌شود، همچنین در راستای پیشگیری از مصرف دخانیات و بروز استرس آموزش‌های لازم در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت به افراد بالای ۱۲ سال داده می‌شود.

اسدی تاکید کرد: برنامه‌های وزارت بهداشت باهدف پیشگیری از شیوع مشکلات روحی و روانی است و آموزش‌های خوبی به مردم در مساجد، مدارس و خانه‌های بهداشت به وسیله کارشناسان سلامت روان داده می‌شود.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت افزود: آمار شیوع اختلالات روحی و روانی با یک پیمایش ملی به دست آمده است که در این مطالعه افراد بین ۱۵ تا ۶۴ سال مد نظر قرار گرفته ‌اند، بر اساس گزارش‌های ارسالی به وزارت بهداشت مشخص شده است که ۲۳ درصد این جمعیت از یک اختلال روان شناسی رنج می‌برند اما این بدین معنا نیست که کشور از نظر اختلالات روحی و سلامت روانی دچار مشکل است.

۲۶ درصد آمریکایی‌ها به مشکلات روانی مبتلا هستند
وی افزود: آمار بروز اختلالات روحی و روانی ایران مانند کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته است برای مثال ۲۶ درصد از مردم آمریکا از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

اسدی گفت: مولفه‌های اقتصادی و اجتماعی بر موضوع سلامت روان افراد تاثیر منفی دارد، زیرا بیشتر مردم مشکلاتی مانند جنگ و بحران‌های اقتصادی ناشی از تحریم را درک کرده‌اند.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت یادآوری کرد: برای ارتقای سلامت روان می‌توان ارتباط اجتماعی خوبی با افراد برقرار کرد تا از بروز اختلالت روحی و روانی و پرداختن به افکار نامناسب جلوگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید