در آغاز ماه مبارک رمضان: گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) + تصاویر


در آغاز ماه مبارک رمضان: گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) + تصاویر

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) – در آستانه ماه مبارک رمضان، گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) عنوان نوشته ای از دکتر هادی انصاری است. در این نوشته که به شفقنا ارسال شده، آمده است: ماه رمضان ، ماه ضیافت اللهی ، همواره برای من که بیش از دو دهه توفیق یار بود که این […]

در آغاز ماه مبارک رمضان: گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) + تصاویرنمایی از فضای داخلی مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص) در مسجد النبی

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) – در آستانه ماه مبارک رمضان، گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) عنوان نوشته ای از دکتر هادی انصاری است.

در این نوشته که به شفقنا ارسال شده، آمده است:

ماه رمضان ، ماه ضیافت اللهی ، همواره برای من که بیش از دو دهه توفیق یار بود که این ماه عبادت وضیافت وروزه داری را در جای جای مدینه الرسول ص ومسجد النبی وکنار خانه حضرت زهرا ع ، ومحراب تهجًد ، وروضه مبارکه ، وستون تهجد ، وستون سریر ، وستون حرس ودرب خانه حضرت علیً معروف در درون مسجد وبقیع ودر کنار تربت معصومان بخاک سپرده شده در این مکان وقبرستان أُحُد ومسجد قبا ومسجد ذوقبلتین ومسجد أحزاب ومسجد ردً الشمس وغار أُحُد ومشربه أُمً ابراهیم وخانه امام صادق ع در صُرًه وسرایا و مزار حضرت عبد الله ع ، پدر بزرگوار رسول خدا ص ودهها مکان مقدس دیگر این شهر ونیز وجب به وجب مسجد الحرام وپیرامون آن ،لحظات وروزها وشب زنده داریهای خود را سپری می کردم ، قرین باشد واکنون که چندسالی است با شرایط وحساسیت های موجود ، محروم از این درک فیض ،گردیده ام ، با نزدیک شدنش ، باری از غم فراق از این سرزمین وحی وقدمگاههای رسول خدا ص وأمیر المومنین ع وهمسر ولایتمدارش ، بانوی دو جهان حضرت زهرا سلام الله علیها وفرزندان والامقامشان ویارانشان ، بر تمامی وجودم ، سنگینی کرده وتمامی روزها وشبها وساعتهای این ماه عزیز را بیاد آن روزها وشبها در عالمی دیگر ، یعنی در دو بهشت برین روی زمین حجاز ، مکًه ومدینه سپری کرده ودر اندیشه خویش ، خود را در آن فضا حسً می نمایم ! 😭😭

در آغاز ماه مبارک رمضان: گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) + تصاویر
از این رو در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان ، تصمیم بر این گرفتم که با تمام عزیزان وعاشقان سرزمین وحی ، گام به گام ، قدم برداشته ودر فضای مجازی امًا واقعی ، شما را به درون فضایی که سالها قدمگاه ومسکن وخانه رسول خدا ص بوده وسپس پیکر مطهرش پس از رحلت ،در آن بخاک آرمیده شد ، برده ولذًتی روحانی را نصیبتان نمایم!
پس با لباس پاک روحانی وجسمانی ، دیدگان دل خویش را گسترده کرده وبا گام هایی پرواز گونه که هیچ مانع وحصاری ،یارای مقابله با آن را ندارد ، متواضعانه اما مشعوف حرکت خود را به درون این فضای ملائک پاسبان ، که گاه صدای نزول وحی الهی را از زبان حضرت جبرائیل ع در کنار ستون جبرائیل ،وصدای رسول خدا ص وإظهار محبتش به آل کسا ، وصدای امیر المومنین ع ، وصدای حسنین علیهما السلام وصدا وهمهمه هجوم به این خانه عرشی ، وناله حضرتش ودهها ، ونه بلکه صدها خاطره حقیقی تاریخ را در آن می توانید با گوش دل بشنوید وحسً کنید ، حرکت خود را آغاز می کنیم!!

در آغاز ماه مبارک رمضان: گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) + تصاویر

قفل مبارک درب مقصوره را که بر درب خانه حضرت زهرا ع است ، باز می کنیم وبه درون خانه حضرت زهرا ع که تقریبا در برابر باب جبرائیل در مسجد النبى قرار دارد ، گام می نهیم، خداوندا ، بارالها ، حتی پس از گذشت چهارده قرن ، برای ورود ونزدیک شدن ومتبرک گردیدن به مزار رسول خدا ص ، باید از درب دخت والامقامش ، یعنی بانوی دوجهان ، حضرت صدًیقه فاطمه ع باید گام به درون نهاد ! که این نیز خود حکمتی الهی در بر دارد!!

در آغاز ماه مبارک رمضان: گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) + تصاویر
در میانه این فضا کمى متمایل به چپ ، ضریح کوچکى از نوع فلز برنز قرار دارد که روى آن را با پارچه اى پوشانیده اند. افراد کهن مدینه از شیعه وسنًى إظهار مى دارند که عثمانیان این صورت قبر را بصورت ضریح بوجود آورده ومعتقدند ، مکان قبر مبارک حضرت زهرا ع در این مکان است که بدون تردید نمى توان قاطعانه این نظر را قبول کرد ، زیرا ( شاء الله أن یکون قبرها مخفیاً) ، این مکان که در آن ستون جبرائیل نیز قرار دارد ، خود شاهدى است که بارها حضرت در این مکان نازل شده ووحى را بر پیامبرص تقدیم داشته است.
لحظاتی را در کنار ضریح حضرت زهرا ع وستون جبرائیل ع درنگ کرده وبدون هیچ بیم وهراسی ، خود را به جای جای این فضا ،متبرک کرده وبه سوی درب مشهور خانه حضرت علی ع روی می آوریم!

در آغاز ماه مبارک رمضان: گام به گام در درون مقصوره پیامبر (ص) + تصاویر
در سمت جنوب شرقی این فضا که تقریبا چهار متر در ١١ متر است ودرب خانه حضرت على ع نیز از سوى روضه در این مکان قرار دارد ، درى که حضرت تمام دربهاى روبه مسجد را بست ( إلاً بابُ علیً )، پنجره این درب را وهابیان ، کتابخانه قرار داده اند که از دیده ها پنهان باشد!!
از سمت چپ این فضا ودر کنار ضریح یاد شده ، درى کوچک قرار دارد که از آن به مقصوره یا محل دفن پیامبر ص گام نهاده مى شود. این فضا که بصورت پنج ضلعى از سه متر زیر زمین تا سقف دیوار کشیده شده وبر آن پارچه سبزى قرار داده شده است. از فضای یاد شده حرکت کرده وگام به درون خانه حضرت ویا مشهور به مقصوره پیامبر ص می نهیم.
قبر مطهر حضرت در میانه این فضا قرار گرفته است. قرنها است که هیچ کس به درون این فضاى محصور راه نیافته واز درون آن هیچ آگاهى نداریم. فضاى یاد شده از درون بصورت دیوارى پنج ضلعى بوده ونوعا از بالاى سر مبارک حضرت ، هیچ کس احتراما ، عبور نکرده واز این راه دوباره باید باز گشت. فضاى معنوى درون وروحانیت موجود در آن که خود ،حضور رسول خدا ص وامیر المومنین ع وحضرت #زهرا ع و#حسنین ع را در ذهن ما وهر آگاه به تاریخ اسلام تداعى مى کند ، موجب زیبایی وفضاى خاصًى در ذهن مى گردد که به بر داشتن گام هاى کوچک وآرام ، چنین احساس مى کنیم که این بزرگان وروحشان در این فضا وجود داشته وفشرده اینکه نمى توان شرایط روحى خود را به قلم وجز اینها توصیف نمود.
در این فضا ، سانت به سانت ،گام زده وچنان گام برمی داریم که تو گویی به احترام ، کف گامت را بر این بهشت روی زمین قرار نداده وبدون بال زدن ، تنها پرواز کرده وخود را به دیوار وجامه سبز متبرکی که بر روی دیوار پیرامون قبر مطهر قرار داده شده است تبرک کرده وبه راز ونیاز می پردازی!!
لحظاتى که یک بار در زندگى رخ داده وچه زود سپرى مى گردد زیرا که زمان در این مکان به گونه دیگرى به حرکت در مى آید به گونه اى که تو نمى دانى در این لحظات باید چه کنى؟ واز کدام بخش بیشتر بهره ببرى ؟ وخلاصه اینکه تو در این لحظات ، همچون رؤیایی چند ثانیه اى ، ناگاه ملاحظه مى کنى که از درب خانه حضرت گام به برون مى نهى!!
السلام علیک یارسول الله
السلام علیکم یا اهل بیت النبوًه ورحمه الله وبرکاته

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اماکن مذهبی جهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی