90 آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی لردگان نصب شد


90 آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی لردگان نصب شد

شهرکرد- ایرنا- 92 دستگاه آبگرمکن خورشیدی روز پنجشنبه در روستاهای منطقه پشتکوه فلارد شهرستان لردگان با حضور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل و مراتع کشور نصب شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای نصب این آبگرمکن های خورشیدی 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.
علی محمدی مقدم در گفت و گو با ایرنا افزود: این آبگرمکن ها در روستاهای ده کهنه، امامزده حسن و علی آباد منطقه پشت کوه فلارد راه اندازی شد.
وی گفت: نصب این آبگرمکن ها به منظور افزایش مشارکت مردم در حفاظت و حراست از منابع طبیعی، جنگل ها در قالب پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت مناطق جنگل نشین و استفاده از انرژی های نو در روستاهای جنگل نشین اجرا شد.
محمدی مقدم اظهار داشت: کاهش مصرف چوب جنگلی به ویژه بلوط، ، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به ویژه جنگل‎های با ارزش از مزایای نصب و راه‎اندازی آبگرمکن‎های خورشیدی در روستاهای جنگل نشین است.
به گزارش ایرنا ،بخشی از چهارمحال و بختیاری بخصوص در شهرستان لردگان جنگلی است و امکان گازرسانی به این نقاط روستایی و جنگلی وجود ندارد، در این مناطق مردم از هیزم به عنوان سوخت برای گرم کردن و حرارت استفاده می کنند.
جنگل های زاگرس در سال های گذشته با عوامل تخریب روبه شده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
51 درصد جنگل های بلوط چهارمحال وبختیاری در لردگان قرار دارد و این شهرستان در 160 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
7360/2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...