گام بعدی فرمول یک برای تغییرات قوانین 2021 چه خواهد بود؟


فرمول یک ایران – فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در گام دیگر از سری تغییرات خود در فرمول یک اینبار از تغییر در دو قسمت جدید خودرو های فرمول یک خبر داد. فدراسیون جهانی برای کاهش هزینه های تیم ها، قوانین جدیدی را برای فصل 2021 در نظر گرفته است که سیستم ترمز و همچنین شیار های رینگ از جمله آن ها است. فرمول یک برای ارائه نسل جدید خودرو ها برای فصل 2021 دو...

فرمول یک ایران – فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در گام دیگر از سری تغییرات خود در فرمول یک اینبار از تغییر در دو قسمت جدید خودرو های فرمول یک خبر داد.

فدراسیون جهانی برای کاهش هزینه های تیم ها، قوانین جدیدی را برای فصل ۲۰۲۱ در نظر گرفته است که سیستم ترمز و همچنین شیار های رینگ از جمله آن ها است. فرمول یک برای ارائه نسل جدید خودرو ها برای فصل ۲۰۲۱ دو سال مهلت داشته و با تعامل با تیم ها کار زیادی برای جنع بندی کلی آنچه قرار است در آینده فرمول یک ببینیم، دارد.

در ابتدای امسال قانون جعبه دنده استاندارد مورد استفاده قرار گرفت و دو تغییر جدید نیز در نظر گرفته شده است. سیستم ترمز و همچنین شکاف درون رینگ قدم های بعدی برای رفتن به سمت خودرو های جدید در فصل ۲۰۲۱ است. تغییرات در سیستم ترمز در دو قسمت خواهد بود، یکی در مورد پدهای ترمز و دیسک ها و دیگری نیز به سیستم هیدرولیکی که شامل کالیپر های ترمز جلو و عقب و همچنین سیلندر اصلی ترمز می شود.

گام بعدی فرمول یک برای تغییرات قوانین 2021 چه خواهد بود؟گام بعدی فرمول یک برای تغییرات قوانین 2021 چه خواهد بود؟ جزئیات رینگ تیم مرسدس

رینگ های ۱۸ اینچی نیز با منافذ درون آن نیز از جمله اقداماتی است که فدراسیون جهانی قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ بر روی خودرو ها اعمال کند. تیم ها مجاز به استفاده از ۶۰ ست کامل رینگ برای یک فصل هستند.

به گفته فیا قوانین جدید قرار است از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۴ اعمال شود و در صورت تایید تیم ها یک سال دیگر نیز شاهد نسل جدید خودرو های فرمول یک خواهیم بود. فدراسیون جهانی با دادن جزئیات جدید از تیم ها خواسته است تا نظرات خود را تا ۲۲ ماه می (1 خرداد) به فدراسیون ارائه کنند تا در صورت امکان تصمیم گیری ها تا ۱۴ ژوئن (24 خرداد) انجام شود.

گام بعدی فرمول یک برای تغییرات قوانین 2021 چه خواهد بود؟گام بعدی فرمول یک برای تغییرات قوانین 2021 چه خواهد بود؟ راس براون

البته هنوز قسمت های زیادی وجود دارد تا بتوان به جمع بندی کلی از آنچه فیا در نظر دارد، رسید و شاید این موضوع به سال آینده نیز کشیده شود اما راس براون مدیر ورزشی فرمول یک اعتقاد دارد تغییرات بیشتر از این خواهد بود:

برای مثال ما می خواهیم تیم ها در تجهیزات گاراژ ها نیز برابر باشند. چیز های زیادی وجود دارد که وجه اشتراک تیم ها است و البته در بسیاری موارد نیز اختلافات وجود دارد.

ما شاهد این هستیم که هر تیم در گاراژ خود دست به نوآوری جدید می زند که این از نظر فنی فوق العاده است اما متاسفانه در عملکرد کلی فرمول یک تاثیری ندارد. ما سعی داریم با کم کردن هزینه ها و خودروهایی ساده تر شاهد رقابت بیشتر و همچنین پیشرفت در زمینه هایی باشیم که بتوان از آن ها استفاده های بیشتری داشت.

فدراسیون جهانی تمایل زیادی به ارائه قوانین جدید تا پایان ماه ژوئن امسال دارد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !