آثار مصوبه شورای فرهنگ عمومی در جامعه نمود داشته باشد


آثار مصوبه شورای فرهنگ عمومی در جامعه نمود داشته باشد

یزد - ایرنا - امام جمعه میبد گفت : 34 مصوبه در پنج نشست شورای فرهنگ عمومی سال 97 شهرستان تصویب شد که 14 مورد اجرایی و بقیه درحال اجراست که با محقق شدن مصوبه ها آثار اجرای آن باید در جامعه نمود پیدا کند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: میبد از جمله شهرهایی است که از نظر تعداد مسجد ، اقامه نماز جماعت و رونق مسجدهای شهری و روستایی در همه فصول و خصوصا ماه رمضان در سطح بالایی قرار دارد.
وی ادامه داد: باید در فرصت باقیمانده به این ماه بروشوری در ارتباط با مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، قضایی و امنیتی شهر که روحانیون از آن مطلع باشند تهیه شود تا در منبرها و سخنرانی ها از آن استفاده کنند.
وی در ادامه با یادآوری لزوم تقویت انجمن ها و حضور خوب مردم و همبستگی آنها در کمک رسانی به سیل زدگان کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به حجم بالای خسارت ها، امداد رسانی و کمک های مردمی که دارای ارزش و برکت است ، ادامه پیدا کند.
اعرافی اظهار امیدواری کرد که 98 که به سال رونق تولید نامگذاری شد، مانند سال های گذشته با تدبیر دستگاه های اجرایی و فرمانداری و با اهتمامی که مردم دارند، بحران کار و کارگری در شهرستان به آن معنایی که هست ، نداشته باشیم.
وی لزوم مناسب سازی و رفع سد معابر را نیز یادآور شد و به تهیه لیستی دقیق در ارتباط با تعیین وظایف هر سازمان در این زمینه اشاره کرد که باید از طریق فرمانداری اجرای آن به نهاد و سازمان ها ابلاغ شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به سرمایه های عمومی بسیار غنی که در میبد وجود دارد توجه به مسائل قضایی را با 2 رویکرد در سطح کلان و منطقه ای عنوان کرد و افزود : بررسی اینکه دستگاه قضا چه مشکلاتی دارد و چه اقداماتی باید انجام شود و ... اهمیت دارد.
وی لزوم اجرای مصوبه های شورای فرهنگ عمومی را یادآور شد و افزود : لازم است از اجرای مصوبه ها در ادارات قدردانی شود و اجرای مصوبه های انجام نشده با تعیین زمان بندی از سوی دستگاه ها خواستار شد.
همچنین فرماندار میبد گفت:با وقوع سیل در برخی استان ها هماهنگی هایی برای کمک به سیل زدگان به عمل آمد و از طریق شهرداری اکیپ هایی به مناطق سیل زده اعزام شد و در مجموع سه اکیپ عمرانی به صورت متمرکز مسائل مرتبط با سیل را پیگیری کردند و همچنان این امور را رصد می کنند.
حسین فلاح افزود: نیروی انتظامی ، آموزش و پرورش ، جمعیت هلال احمر ، گروه های مردمی و جهادی ، موکب ها و ... همه به نوعی در جمع آوری اقلام کمک های مردمی در محلات ، مدارس و پایگاه ها و ارسال کمک ها ، پخت غذا در منطقه و سرویس دهی به سیل زدگان و... مشارکت کردند و در مجموع افزون بر 30 میلیارد ریال به سیل زدگان کمک شد.
وی به کمک های کارخانه های کاشی میبد نیز اشاره کرد و گفت : با برنامه ریزی انجام شده ان شاءالله شهرستان بتواند در بازسازی مناطق سیل زده با کمک ها و همراهی هایی که کارخانجات خواهند کرد مشارکت داشته باشد.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط