با این دارو سکته قلبی را دور بزنید/ ماسک خانگی برای التهاب پوست/ برنج بخورید تا خوش اندام شوید


با این دارو سکته قلبی را دور بزنید/ ماسک خانگی برای التهاب پوست/ برنج بخورید تا خوش اندام شوید

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف کمی برنج می‌تواند شیوع چاقی در جهان را به اندازه یک درصد کاهش دهد.

با این دارو سکته قلبی را دور بزنید/ ماسک خانگی برای التهاب پوست/ برنج بخورید تا خوش اندام شویدبه گزارش فانوس، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

علائم بیش فعالی شامل تحرک زیاد، ارتباط نداشتن گروهی با کودکان دیگر، پاسخ های سریع و بدون فکر، پرحرفی و گوش نکردن به حرف دیگران، انجام کارهای خطرناک، داشتن حالت تهاجمی نسبت به بچه ها، نداشتن تمرکز هنگام خواندن و نوشتن و یادگیری و غیره می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمبود برخی املاح موثر در رشد کودک و برخی مسمومیت‌ها مانند مسمومیت با سرب بر بروز بیش فعالی اثر گذار است؛ همچنین مواردی مانند تغذیه نامناسب، مصرف زیاد غذاهای چرب، کنسروی و شیرینی‌ها اختلالات غده تیروئید در رشد این کودکان تاثیر دارد.

بهتر است این کودکان مصرف فست فود، مواد قندی، شکر سفید و شیرینی جات را به حداقل برسانند و از غذاهای حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده پرهیز کنند.

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند ۲ داروی cilostazol و isosorbide mononitrate که برای درمان بیماری قلبی و آنژین مصرف می‌شود، می‌توانند در پیشگیری از سکته و زوال عقل ناشی از آسیب به عروق ریز خونی مغز موثر باشد؛ همچنین در این تحقیق نشانه‌هایی وجود داشت که درمان به بهبود عملکرد عروق خونی در دست و مغز کمک کرده و به بهبود مهارت های فکری آن‌ها منجر شده است اما محققان بر انجام مطالعات بیشتری در این زمینه تاکید دارند.

محققان با استناد به نتایج یک بررسی تخمین زده اند افزایش مقدار ناچیزی در میانگین مصرف برنج (۵۰ گرم روزانه برای هر فرد معادل یک چهارم فنجان) می تواند شیوع چاقی در جهان را به اندازه یک درصد کاهش دهد.

ارتباطات مشاهده شده حاکی از آن است که نرخ چاقی در کشورهایی که خوراک عمده مردمانشان برنج بوده، کمتر است. بنابراین یک غذای ژاپنی یا یک رژیم غذایی به سبک آسیایی مبتنی به برنج می تواند در جلوگیری از چاقی موثر باشد.

در فصل بهار و تابستان، احتمال التهاب پوست و قرمز شدن آن زیاد می شود بنابراین باید از ماسک هایی استفاده کرد که هم التهاب را کاهش دهد و هم پوست را زیبا می‌کند. معمولا ماده ای که در بیشتر ماسک ها استفاده می شود، عسل یا لیمو است که نقش آنتی اکسیدانی دارد. جودوسر اثر نرم کنندگی زیادی بر پوست های خشک و خشن دارد و در درمان اگزما و آکنه هم استفاده می شود. ترکیب آن با ماست و عسل، مخلوطی خارق العاده برای نرم کردن همه پوست هاست.

برای تهیه این ماسک به یک سوم فنجان جو دوسر، یک دوم فنجان آب داغ، یک قاشق غذاخوری عسل و یک تا ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده شیرین نشده احتیاج دارید؛ آب را به جو اضافه کنید و به مدت چند دقیقه هم بزنید تا کاملا باز شود. عسل و ماست را به آن اضافه کنید و در مخلوط کن قرار دهید تا به خوبی مخلوط شود. ماسک را روی صورت قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب ولرم بشویید.

گیاهان دارویی تأثیر زیادی بر کاهش حساسیت های بهاری دارد از سوی دیگر نکته ای که پزشکان طب سنتی به آن توصیه می کنند پوشیدن لباس های کتانی برای کاهش حساسیت در این فصل است. خوردن عرقیات گیاهی مانند شاتره، کاسنی هم می تواند در کاهش حساسیت های بهاری تاثیرگذار باشد.

افرادی که به حساسیت بهاری مبتلا هستند بهتر است در این فصل از خوردن غذاهای پر ادویه خودداری کرده و حجم غذایشان را کاهش دهند؛ بورانی اسفناج، سمنو و قره قروت از غذاهایی است که طب سنتی خوردن آن را برای کاهش حساسیت توصیه می کند. هرچند که خوردن آب ماست و آب دوغ هم برای پاک سازی خون برای افراد که حساسیت فصلی دارند، هم بسیار مفید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی