امام جمعه مرند: حفظ دستاوردهای انقلاب برعهده جوانان است


امام جمعه مرند: حفظ دستاوردهای انقلاب برعهده جوانان است

تبریز - ایرنا - امام جمعه مرند با اشاره به پیشرفت های بسیار در حوزه های مختلف گفت: نسل جوان امروز بدانند که حفظ وضعیت کنونی و دستاوردهای انقلاب، وظیفه آن ها است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی نعمت زاده روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: مقام علم و دانش، مقامی بزرگ است که در ادیان آسمانی به ویژه قرآن کریم، با صدها واژه بر آن تاکید شده است.
وی افزود: ارزش هر انسان نزد خداوند، به اندازه دانایی و نفعی است که می تواند به جامعه برساند.
امام جمعه مرند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب توجه ویژه به جوانان دارند، گفت: جوانان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بسیاری در تمام عرصه ها داشته و توانستند با تخصص خود، انقلاب اسلامی ایران را معرفی کنند.
وی ادامه داد: زمانی که رژیم استبدادی در کشور حاکم بود جوانان مبارزه کرده و پیروز شدند و بعد از آن نیز، ده ها توطئه و جنگ را خنثی کردند.
نعمت زاده اظهار داشت: ما در طول سال های اخیر، پیشرفت های بسیار در حوزه های مختلف کسب کردیم و نسل جوان امروز بدانند که حفظ این وضعیت، وظیفه آن ها است.
وی با تاکید بر اینکه ظهور خورشید ولایت و از بین بردن تبعیض و بی عدالتی با جهاد علمی و تربیت انسانی ممکن است، افزود: انسان باید خدا صفت بوده و بهترین انسان، کسی است که به انسان ها سود برساند.
امام جمعه مرند همچنین با اشاره به نقش معلمان در مقابله با دشمن گفت: جوانان ایرانی با تربیت و مربی گری معلمان و با تمام قوا، آمریکا و هم پیمانانش را زمین گیر کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند نیز گفت: هفته معلم، هفته شریف ترین و زحمتکش ترین قشر جامعه است و اگر امروز جمهوری اسلامی در دنیا توانسته در برابر ابرقدرت ها بایستد و پیشرفت ها در علم و فناوری را به رخ دنیا بکشد بخاطر تلاش و زحمت معلمان است.
اباذر کاظمی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مسوولیت خطیری بر عهده دانش آموزان گذاشته شده و رهبر معظم انقلاب در آن، مسیر رشد و تعالی کشور را مشخص کردند که ظریف ترین بخش، اعتماد به جوانان است.
در پایان مراسم، با اهدای لوح از تعدادی از معلمان شاغل و بازنشسته مرند تجلیل و قدردانی شد.
9916/6132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!