جزئیات قیمت اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام شد


با توجه به آنکه کمتر از سه روز به آغاز ماه رمضان باقی است، بازار اقلام اساسی نظیر گوشت، مرغ، برنج، خرما و دیگر محصولات مورد نیاز سبد خانوار با رفت و آمد بیشتری روبروست که این امر بر نوسان قیمت این کالا‌ها بی تاثیر نیست. بررسی‌ها از بازار اقلام اساسی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی 17 تا 22 هزار، برنج خارجی 8 تا 8 هزار و 500، عدس 7 تا 7...

با توجه به آنکه کمتر از سه روز به آغاز ماه رمضان باقی است، بازار اقلام اساسی نظیر گوشت، مرغ، برنج، خرما و دیگر محصولات مورد نیاز سبد خانوار با رفت و آمد بیشتری روبروست که این امر بر نوسان قیمت این کالا‌ها بی تاثیر نیست.

جزئیات قیمت اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام شد

بررسی‌ها از بازار اقلام اساسی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۱۷ تا ۲۲ هزار، برنج خارجی ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰، عدس ۷ تا ۷ هزار و ۵۰۰، لوبیا قرمز ۱۰ تا ۱۱ هزار، لپه ۹ تا ۱۲ هزار، لوبیا چیتی ۱۳ تا ۱۵ هزار، لیمو عمانی ۵۵ تا ۶۰ هزار، شکر ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، قند ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰، روغن ۵ کیلویی ۴۰ تا ۴۵ هزار، چای ۴۵ تا ۵۰ هزار، خرما پیارم ۶۰ تا ۷۰ هزار، رطب ۲۳ هزار و بم ۳۰ تا ۳۱ هزار، هر بسته پنیر ۵۰۰ گرمی ۵ تا ۷ هزار، خامه کوچک ۲ هزار و ۵۰۰، هر بطری شیر ۴ هزار و ۳۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ و کشک ۹ تا ۱۱ هزار تومان است.

همچنین بازار محصولات پروتئینی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار، ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۵۰۰، سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار، فیله مرغ ۲۵ هزار، شقه گوسفندی ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار، شقه گوساله ۱۰۰ تا ۱۰۳ هزار، راسته گوسفندی ۱۱۰ هزار، سردست گوسفندی ۱۱۵ هزار، سردست گوساله ۱۱۰ هزار و راسته گوساله ۱۰۵ تا ۱۰۷ هزار تومان است.

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی ماه رمضان وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلوگرم عدس کانادایی با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰، نخود ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار و ۹۰۰، لوبیا قرمز خارجی ۸ هزار و ۶۰۰، لوبیا قرمز ایرانی ۹ هزار و ۴۰۰، لپه ایرانی ۹ هزار و ۲۰۰، لپه اتیوپی ۸ هزار و ۳۰۰، لپه استرالیایی ۸ هزار و لوبیا چیتی ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه شود.

وی نرخ هر کیلوگرم برنج خارجی را ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی ۱۷ تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حسنی نرخ هر کیلو خرما دشستان را ۱۵ هزار، رطب ۲۱ هزار و ۵۰۰، خرما بم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۵۰۰، پیارم ۶۵ تا ۷۰ هزار و خرمای بسته بندی ۷۰۰ گرمی را ۱۶ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی نرخ مصوب هر کیلو شکر را ۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در بازار آزاد شاهد عرضه شکر با نرخ‌های بالاتر هستیم که از این رو مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند چرا که قیمت‌های کنونی در بازار کاذب است.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی از ثبات نرخ لبنیات در ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد، تغییرات نرخ ارز یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کره وارداتی، مواد بسته بندی و پتروشیمی به کارخانه‌های لبنی پیشنهاد داده ایم تا مستندات لازم را در این زمینه ارائه کنند تا انجمن مدارک و مستندات را به ستاد تنظیم بازار ارسال کند.

وی با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی تا ابلاغ مصوبه جدید از سوی ستاد تنظیم بازار تغییری نخواهد داشت، افزود: قیمت محصولات لبنی تا بررسی نهایی از سوی ستاد تنظیم بازار به طور قطع تا پایان ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت.

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از ثبات نرخ میوه و صیفی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه، اقلام میوه و صیفی همانند هفته‌های گذشته در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هندوانه ماه رمضان وجود ندارد، افزود: با توجه به عرضه فراوان هندوانه از سیستان و بلوچستان و چابهار نوسان خاصی در قیمت هندوانه ماه رمضان نخواهیم داشت.

صابری نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا در روز‌های ابتدایی ماه رمضان ممکن است قیمت سبزی تا حدودی نوسان یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در عرضه سایر میوه‌ها در ماه رمضان مشکلی نداریم، اظهار کرد: با توجه به وقوع سرمای اخیر ممکن است تا حدودی میوه‌های سردرختی به سبب سرمازدگی دچار آسیب شده باشند، اما به سبب وقوع یخبندان در برخی مناطق برآورد دقیقی از میزان خسارت و تولید نداریم.

وی قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلوگرم خیار گلخانه با نرخ ۴ تا ۶ هزار، هندوانه یک هزار تا ۲ هزار، سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار، ملون ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، پرتقال تامسون شمال ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، موز ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، کیوی ۶ تا ۱۰ هزار، گوجه سبز ۱۰ تا ۳۵ هزار، توت فرنگی جیرفت ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی کرج ۱۶ تا ۲۴ هزار و توت فرنگی گرگان ۸ تا ۱۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با احتساب سود ۳۰ تا ۳۵ درصد در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو پیاز را ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی کهنه ۲ تا ۳ هزار، سیر تازه ۸ تا ۱۱ هزار، سیر خشک ۱۰ تا ۱۵ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار، کاهو پیچ سالادی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۷ تا ۱۰ هزار و هویج ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قاسم زراعت کار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران، از ثبات نرخ نان در ماه رمضان خبر داد و گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید همچون حقوق و دستمزد، آب و برق، حمل و نقل، بیمه و…، اما نرخ انواع نان نظیر لواش، تافتون، بربری و سنگگ از سال ۹۳ تا کنون تغییری نداشته است و همواره نرخ انواع نان سنتی تا پایان ماه رمضان ثابت خواهد ماند.

منبع: خبرنگاران جوان

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان را هم دوست داشته باشید

جزئیات قیمت اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی