­تقدیر از استادان پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


در سالروز شهادت ایت الله مرتضی مطهری و روز معلم از استادان پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقدیر شد

­تقدیر از استادان پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مراسم که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از استادان و متخصصان در بیمارستان مفید تهران برگزار شد، محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تبدیل شدن به دانشگاه ثروت آفرین و فناور را در گروی تمرکز بر آموزش و پژوهش است.
وی با اشاره به راهبرد‌های دانشگاه افزود: توسعه آموزش در دانشگاه با اهداف کلان و مشخصی طراحی شده و در حال اجراست
آقاجانی دستیابی به مرجعیت علمی در سطح ملی و بین المللی با تمرکز بر نقاط تمایز دانشگاه در حوزه‌های سرآمد را یکی از رویکرد‌های دانشگاه دانست و افزود: هیچ مرکز علمی و دانشگاهی نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها سرآمد باشد، از این رو باید برای تحقق این مهم نقاط مزیت نسبی مشخص شود و ضمن افزایش سرعت رشد دانش و سرمایه گذاری در نقاط تمایز بیش از پیش بدرخشیم.
وی ادامه داد: در سند تمایز دانشگاه، سطح علمی و دانشی رشته‌های مختلف هوشمندانه ارزیابی می‌شود و با برنامه ریزی نقاط ضعف کاهش می‌یابد که در سطوح برجسته‌تر به قله‌های مرتفع دانش دست خواهیم یافت.
آقاجانی با اشاره به توسعه آموزش پزشکی پاسخگو، جامعه نگر و عادلانه بر لزوم توجه دانشگاه به موضوع بیمار محور شدن در سطح بالین تأکید کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در دانشگاه، سرمایه گذاری در این حوزه را مورد توجه قرار داد و وجود ۱۴ هزار دانشجو در ۲۵۰ رشته در مقاطع تحصیلی را یکی از افتخارات بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست.
وی اهمیت توسعه روابط بین الملل در راستای پیشبرد اهداف مترقی دانشگاه را ضروری دانست و گفت: بدون برقراری ارتباطات بین المللی و تبادل دانش در عرصه پزشکی راه به جایی نمی‌بریم و باید این مسیر به درستی هدایت شود.
آقاجانی با اشاره به اهمیت ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه با سایر دانشگاه‌های معتبر جهان، از گسترش این ارتباطات با اعزام استادان برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه‌ای و پزشکی و تدوین ضوابط برای ارتقا این مهم افزود: اخلاق حرفه‌ای و پزشکی بحث مهمی در کنار دانش و مهارت است.
وی با اشاره به جذب بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی از تکمیل کادر اعضای هیأت علمی به لحاظ کیفی و کمی و همچنین ارائه کارنامه اعضای هیأت علمی خبر داد و گفت: در بعد کیفیت جذب اعضای هیأت علمی تمرکز و توجه به جذب نخبگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۳۶ و نیم درصد رشد کمی، ۴۹ درصد رشد کیفی تولیدات و ۴۰ رتبه صعود در نظام رتبه بندی لایدن را از آن خود کرده که افتخار بزرگی برای مجموعه دانشگاه شهید بهشتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه