اعزام 7 برگزیده قرآنی کهگیلویه و بویراحمد به مرحله کشوری جشنواره «مُدْهامَّتانِ»


اعزام 7 برگزیده قرآنی کهگیلویه و بویراحمد به مرحله کشوری جشنواره «مُدْهامَّتانِ»

دولت آبادی گفت: برگزیدگان سیزدهمین جشنواره قرآنی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد «مُدْهامَّتانِ» به مرحله کشوری این مسابقات در مشهد مقدس اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علیرضا آبادی امروز ( 8 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت ‌های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مُدْهامَّتانِ» را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد استان خراسان رضوی برگزار می ‌کند .

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

دولت آبادی استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی مساجد کشور و همچنین آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی مساجد را از دیگر اهداف این جشنواره بزرگ برشمرد.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ثبت‌ نام این جشنواره از ۱۵ آذر ماه سال گذشته آغاز و تا ۳۰ دی ماه ادامه داشت، ضمن اینکه این دوره از مسابقات ویژه خواهران و برادران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری بوده و در رشته ‌های قرائت «تحقیق»، حفظ کل رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار ‌شد .

وی رشته‌ های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰ و نقاشی آیات را ویژه برادران و خواهران رده سنی هفت تا ۱۶ سال دانست و بیان کرد: برادران نیز در رشته اذان، قرائت تقلیدی و قرائت نماز به صورت اختیاری که در حیطه ستاد استانی بود در رده سنی هفت تا ۱۶ سال شرکت کردند .

دولت آبادی یاداور شد: در همین راستا مرحله شهرستانی این جشنواره در شهرستان های بهمئی، لنده و کهگیلویه برگزار و نفرات برگزیده جهت حضور در مرحله استانی به میزبانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شدند.

رئیس ستاد کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی «مُدْهامَّتانِ» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز ٢ بهمن ماه نود و هفت در دو نوبت صبح و عصر در اردوگاه کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مسیر جاده دهنوی یاسوج برگزار و برگزیدگان توسط هیئت داوران انتخاب و معرفی شدند شد.

وی خاطرنشان کرد: هفت نفر برگزیده و نخست در رشته های قرائت تحقیق برادران، حفظ کل برادران، حفظ کل خواهران، ترتیل برادران، حفظ جزء 30 برادران و خواهران و قرائت تقلیدی برادران فردا 9 اردیبهشت ماه به مرحله کشوری این جشنواره در مشهد مقدس اعزام می شوند.

دولت آبادی ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای این عزیزان قرآنی، گفت: مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره قرآنی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با عنوان «مُدْهامَّتانِ» از 10 لغایت 13 اردیبهشت ماه جاری در شهر مشهد برگزار می شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)