تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI


برندها همیشه رابط هایشان را سفارشی سازی می کنند و به کمک EMUI می توان به راحتی با تولیدکنندگان چینی ارتباط برقرار کرد. رابط کاربری تجربه ای را در اختیار افراد قرار می دهد که از استاک اندروید متفاوت است. در این مقاله به شما برخی از قابلیت هایی را نشان خواهیم داد که  ارزش بررسی کردن را دارند. برای اینکه بتوانید از گوشی هوآوی یا آنرتان بیشترین...

تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI

برندها همیشه رابط هایشان را سفارشی سازی می کنند و به کمک EMUI می توان به راحتی با تولیدکنندگان چینی ارتباط برقرار کرد. رابط کاربری تجربه ای را در اختیار افراد قرار می دهد که از استاک اندروید متفاوت است. در این مقاله به شما برخی از قابلیت هایی را نشان خواهیم داد که ارزش بررسی کردن را دارند. برای اینکه بتوانید از گوشی هوآوی یا آنرتان بیشترین استفاده را ببرید در این مقاله همراه ما باشید.

تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI

چگونه رابط کاربری را سفارشی سازی کنیم؟

یکی از مزایای EMUI این است که می توان به سطحی از سفارشی سازی در آن دست پیدا کرد. شما می توانید عکس خودتان را به عنوان بک گراند انتخاب کنید، اپلیکیشن ها را در کشوی اختصاصی بگذارید به کمک کلیدهای مجازی یا فیزیکی در گوشی تان گشت و گذار کنید، اپلیکیشن ها را در صفحه نمایش دوباره مرتب کنید. همه این ها تنها چند مرحله نیاز دارند و به شما کمک می کنند رابط کاربری تان را بر اساس نیازهایی که دارید سفارشی سازی کنید.

عوض کردن بک گراند: تنظیمات »نمایشگر»تصویر زمینه»تنظیم تصویر زمینه Settings>Display>Wallpaper>Set wallpaper>Gallery/Other فعال کردن کشوی اپلیکیشن: تنظیمات»نمایشگر»سبک صفحه اصلی»کشو Settings>Display>Home screen style>Drawer انتخاب نحوه گشت و گذار در سیستم: تنظیمات»کمک هوشمند» Settings>Smart assistant>System navigation. در این بخش شما به گوشیتان می گویید کلید single Navigation را فعال کند تا به صفحه نمایش هوم، صفحه قفل و فعالیت های اخیر دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید نوار ناوبری مجازی را انتخاب کنید یا از Quick Menu بهره ببرید. اصلاح تنظیمات Quick: منوی کشویی را پایین بکشید و بر روی آیکون مداد ضربه بزنید.
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI
تغییر طرح ها و مرتب سازی مجدد اپلیکیشن ها: بر روی صفحه هوم ضربه بزنید و دستتان را نگه دارید. حالا بر روی setting تپ کنید. در این بخش می توانید اپلیکیشن هایتان را دوباره مرتب کنید. حتی با تکان دادن گوشی هوشمند می توانید جایشان را عوض کنید. و در کل خیلی از تنظیمات دیگر را در این صفحه می توانید انجام دهید. تنظیمات نوار وضعیت و درصد باتری: از بخش تنظیمات»برنامه های و اعلان ها»اعلان ها و نوار وضعیت Settings>Apps and notifications>Notifications and status bar> از اینجا تنظیماتی مانند اعلانات صفحه ، نمایش نام شرکت مخابراتی ، نماد یا اعداد برای نمایش اعلان ها ، نمایش سرعت شبکه را می توانید انجام دهید. اضافه کردن اطلاعات تماس به صفحه قفل: از بخش تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»قفل صفحه نمایش و رمزهای ورود»امضای صفحه قفل Settings>Security and privacy>Screen lock passwords>Lock screen signature غیر فعال کردن گام شمار بر روی صفحه قفل: از بخش تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»قفل صفحه نمایش و رمزهای ورود»نمایش شمارش گام بر روی صفحه قفل Settings>Security and privacy>Screen lock passwords>Show step count on lock screen
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI

منوی نمایش را سفارشی سازی کنید:

خیلی از ماها اهمیت صفحه نمایش و تنظیمات مرتبط با آن را نادیده می گیریم. من درباره سطح روشنایی یا گزینه های مربوط به اصلاح رنگ صحبت نمی کنم. شما نه تنها می توانید همه این کارها را انجام دهید بلکه قادر خواهید بود اندازه فونت را هم سفارشی سازی نمایید.

اندازه فونت: از بخش تنظیمات»نمایشگر»اندازه متن Settings>Display>Text size. تغییر اندازه عناصر کاربری: از بخش تنظیمات»نمایشگر» حالت مشاهده Settings>Display>View mode. رزولوشون صفحه نمایش: از بخش تنظیمات»نمایشگر»وضوح صفحه Settings>Display>Screen Resolution. سطح روشنایی صفحه نمایش: تنظیمات»نمایشگر»روشنایی Settings>Display>Brightness. دمای رنگ:تنظیمات»نمایشگر»حالت رنگ Settings>Display>Color temperature>Default/Warm/Cold. وضعیت رنگ:تنظیمات»نمایشگر Settings>Display>Color mode>Normal/Vivid. فیلتر نور آبی در صفحه نمایش :راحتی چشم Settings>Display>Eye comfort.
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI
خاموش کردن صفحه نمایش:تنظیمات»نمایشگر» Settings>Display>Sleep>30 seconds is a good way to limit consumption. دیدن اپلیکیشن در وضعیت صفحه کامل: فول اسکرین صفحه نمایش Settings>Display>Full-screen display. چرخش صفحه نمایش:تنظیمات»نمایشگر»چرخش خودکار صفحه نمایش Settings>Display>Auto-rotate screen/Smart rotate. افزایش حساسیت صفحه لمسی در طول فصل زمستان:تنظیمات»کمک هوشمند» Settings>Smart assistance>Gloves mode. نمایش تصاویر در صفحه قفل در حالت شارژ:تنظیمات»نمایشگر»محافظ صفحه Settings/Display/Screen saver.

تعاملات تان را با گوشی سرعت ببخشید:

همه پیشنهاداتی که توسط گوشی به طور پیشفرض به شما می شود مفید نیستند. بر روی EMUI برخی از قابلیت ها هستند که بهتر است فعال شوند چون به شما اجازه می دهند تعاملتان با گوشی هوشمند را بهبود ببخشید

یافتن فایل ها در کمترین زمان ممکن : اگر در صفحه هوم انگشت خود را از بالا به پایین بکشید نوار جستجو برایتان ظاهر می شود. به کمک این گزینه می توانید فایل هایتان را به سرعت پیدا کنید و در کل یک نوار جستجو جهت دسترسی سریع به گزینه های مد نظر است. فعالسازی دستورات صوتی:تنظیمات»کمک هوشمند»کنترل صوتی Settings>Smart Assistance>Voice control . تماس با مخاطب در صفحه قفل: می توانید دکمه ولوم پایین را بگیرید و نگه دارید و اسم مخاطبی که می خواهید با او تماس بگیرید را بیاورید.(تماس سریع را از بخش گفته شده در مورد قبلی فعال کنید.) فعال کردن دستیار گوگل: دکمه هوم را بگیرید و از دستور صوتی استفاده کنید.(روی آیکون میکروفون بزنید) باز کردن اپلیکیشن با کشیدن در صفحه نمایش:تنظیمات»کمک هوشمند»کنترل حرکتی Settings>Smart assistance>Motion Control>Draw. تقسیم صفحه نمایش به دو بخش:تنظیمات»کمک هوشمند»کنترل حرکتی»ژست تقسیم صفحه Settings>Smart assistance>Motion control>Split-screen gesture. فعال کردن quick launcher: از صفحه نمایش قفل، به سمت بالا و پایین بکشید تا به ضبط صدا، فلش، ماشین حساب، تایمر و دوربین دسترسی پیدا کنید.
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI
استفاده از دو اکانت فیس بوک/ واتس اپ:تنظیمات»برنامه ها و اعلان ها Settings>Apps and Notifications>App twin. فعال کردن صفحه قفل با شناسایی چهره: تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی Settings>Security and privacy>Face unlock. فعالسازی کار با یک دست:تنظیمات»کمک هوشمند»رابط کاربری تک دستی»مشاهده صفحه کوچک Settings>Smart Assistance>One-handed UI>Mini screen view. گرفتن اسکرین شات:به جای اینکه از ترکیب دکمه های ولوم پایین و پاور استفاده کنید، چند بار روی صفحه نمایش ضربه بزنید.

امنیت:

قفل کردن گوشی به کمک پین، پسورد، اثر انگشت یا تشخیص چهره به شما کمک می کند از داده هایتان محافظت کنید. اگر می خواهید داده هایتان را از چشم دیگران پنهان کنید می توانید از قابلیت هایی که برایتان طراحی شده است استفاده کنید.

تنظیم یک یا دو اثر انگشت:تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»شناسه اثر انگشت Settings>Security and privacy>Fingerprint ID. ایجاد فضای خصوصی در گوشی هوشمند:تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»فضای خصوصی Settings>Security and Privacy>PrivateSpace. رمزگذاری تصاویر، فایل های ویدئویی و سایر فایل ها:تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»گاو صندوق فایل ها»فعال سازی Settings>Security and privacy>File safe>Enable. مسدود کردن دسترسی به برخی از اپلیکیشن ها:تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»قفل برنامه ها Settings>Security and Privacy>App Lock. پیدا کردن گوشی در مواردی که گم می شود یا دزدیده می شود:تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»دستگاهم را پیدا کن Settings>Security and Privacy>Find my device>On. نصب برنامه از منابع ناشناخته:تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»بیشتر»نصب برنامه های ناشناس Settings>Security and Privacy>Other>Install unknown apps. تنظیم یا غیر فعالسازی پین سیم کارت:تنظیمات»امنیت و حریم خصوصی»بیشتر»تنظیم قفل سیم کارت Settings>Security and Privacy>Other>Set SIM lock.
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI

بر دوربین گوشی تان مسلط شوید:

این گزینه یکی از بخش هایی است که افراد بیش از هر چیز دیگری مورد استفاده قرار می دهند.به کمک هوش مصنوعی گوشی های هوشمند قابلیت های بیشتری در زمینه دوربین ها خواهند داشت. هوش مصنوعی که در میت ۱۰ پرو و View 10 معرفی شد به کاربران کمک می کند تجربه عکاسیشان را بهبود ببخشند و بسته به نیازهایشان بهترین تنظیمات را انتخاب نمایند.(برای دسترسی به تنظیمات و حالت های دوربین در صفحه دروبین به سمت راست و چپ بکشید)

حالت HDR در دوربین های گوشی ها چیست؟ و چه وقت باید از آن استفاده کرد؟

فعالسازی وضعیت Pro: از چپ به راست بکشید و بر روی Pro photo یا Pro video کلیک کنید. گرفتن عکس از صفحه خاموش: بر روی کاهش ولوم Lower Volume دوبار کلیک کنید. گشت و گذار در میان تصاویر گالری: تصاویر را در گالری باز کنید. روی آن زوم کنید و در میان تصاویر اسکرول نمایید. انتخاب چند تصویر به صورت همزمان: فولدر را باز کنید، بر روی تصویری که می خواهید انتخاب کنید ضربه بزنید و نگه دارید. انگشتتان را برای انتخاب سایر تصاویر بکشید. ایجاد افکت Bokeh: دوربین را باز کنید و بر روی آیکونی که شبیه لنز است کلیک کنید. حالا بر روی شی ای که می خواهید بر روی آن فوکوس کنید کلیک نمایید. تنظیم افکت زیبایی: بر روی آیکون پرتره (شکل صورت) کلیک کنید و انگشتتان را روی نوار بکشید تا سطح زیبایی مشخص گردد. از AR استفاده کنید: شما می توانید از طریق منوی دوربین این گزینه را فعال کنید. بر روی AR در انتهای صفحه کلیک کنید و افکتی که می خواهید را انتخاب نمایید.
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI
وضعیت Artist: برای اینکه بتوانید تصاویرتان را به تصاویر خنده دار تبدیل کنید یا آن را به اثر هنری تبدیل نمایید می توانید از این گزینه بهره ببرید. اعمال فیلترهای اینستاگرام قبل از عکس گرفتن: بین وضعیت های دوربین می توانید آیتم فیلتر Filter را فعال کنید و سپس بر روی سه دایره کلیک نمایید تا نه فیلتری که هست را ببینید. عکس گرفتن با لبخند: به تنظیمات دوربین بروید و گزینه عکسبرداری از لبخند Capture smiles را فعال نمایید. اسکن کردن سند: دوربین را باز کنید و بر روی گزینه اسکن سند Document Scan کلیک نمایید. فعال کردن یا غیر فعال نمودن هوش مصنوعی: بسته به دستگاهی که در اختیار دارید می توانید به برنامه دوربین بروید و Settings>AI Master را انتخاب کنید. اعمال گرید: دوربین را باز کنید و Settings>Camera Grid>Grid را انتخاب نمایید تنظیم تایمر برای کلیک: دوربین را باز کنید و به بخش Settings>Timer بروید. بین ۱۰ ثانیه یا ۲٫۵ ثانیه انتخاب کنید.

باطری:

متاسفانه در این بخش نمی توانید انتظار معجزه داشته باشید. نمی توانید کاری کنید که باطری گوشیتان بیشتر از چند روز یا چند ساعت دوام داشته باشد. با اینحال می توانید مصرف باطری را مانیتور و مدیریت نمایید.اگر گوشیتان تنظیمات مرتبط را داشته باشد می توانید از شارژ سریع بهره ببرید.

تنظیمات باتری گوشی هواوی با رابط کاربری EMUI 5

فعال کردن وضعیت ذخیره نیرو power save: برای محدود کردن برنامه ها در بک گراند، سینک خودکار ایمیل و صدای سیستم می توانید از این گزینه استفاده کنید. انتخاب وضعیت ذخیره فوق العاده نیرو ultra energy saving: این وضعیت برای مواقع ضروری است و به شما اجازه می دهد از برنامه های کمتری استفاده کنید. درک مصرف انرژی: تنظیمات»باتری»مصرف باتری Settings>Battery>Battery Usage بهینه سازی مصرف:تنظیمات»باتری»بهینه سازی Settings>Battery>Optimize نمایش درصد باقی مانده شارژ: Settings>Battery>Battery percentage انتخاب رابط کاربری تیره برای حفظ باطری: Settings>Battery>Darken interface colors استفاده از Settings>Battery>Reverse Wireless Charging
تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI

سایر نکات مفید:

اگر می خواهید کنترل کاملی بر روی سیستم تان داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

فعالسازی گزینه توسعه دهنده:تنظیمات»درباره تلفن»شماره ساخت Settings>About phone>Build number, بر روی این گزینه هفت مرتبه بزنید. تنظیم مجدد گوشی هوشمند:تنظیمات»سیستم»بازنشانی Settings>Reset>Factory data reset. به روزرسانی سیستم :تنظیمات:سیستم»به روزرسانی سیستم Settings>System Update>Updater مدیریت دو سیم کارت به صورت همزمان:تنظیمات»بی سیم و شبکه ها»تنظیمات دو سیم کارتی Settings>Wireless and networks>Dual SIM settings. زمانبندی گوشی هوشمند برای روشن یا خاموش شدن و هشدار دادن:تنظیمات»کمک هوشمند»خاموش و روشن کردن زمان بندی شده Settings>Smart assistance>Schedule power on/off انتقال داده از گوشی قدیمی: می توانید از برنامه های مختلفی برای اینکار استفاده کنید( مثل شبیه ساز Phone Clone) تجربه صوتی بهتر:تنظیمات»صدا Settings>Sound>Huawei Histen audio effects

نوشته تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI . .

منبع

شاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید

تنظیمات گوشی هواوی و آنر با رابط کاربری EMUI

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟