کلاس آموزش فارسی به مغازه‌داران شهر وان ترکیه برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران ایرانی


کلاس آموزش فارسی به مغازه‌داران شهر وان ترکیه برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران ایرانی

این کلاس‌ها در فاز نخست با شرکت بیش از 100 نفر آغاز به کار کرده است.

مغازه‌داران شهر "وان" در شرق ترکیه برای ایجاد ارتباط بهتر با گردشگران ایرانی درخواست تاسیس کلاس‌های آموزش زبان فارسی را داده‌اند و این کلاس‌ها با همکاری دو نهاد بازرگانی ترکیه در فاز نخست خود آغاز به کار کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت روزنامه "حریت" ترکیه، در پی ورود انبوه توریست‌های ایرانی به شهر وان که غالبا از طریق مرزهای زمینی برای گردش و خرید وارد این شهر می‌شوند، مغازه‌داران و صاحبان مشاغل در این شهر برای ارایه سرویس بهتر به این گردشگران، مجبور به شرکت در کلاس‌های آموزش زبان فارسی شده‌اند.

این کلاس‌ها در فاز نخست با شرکت بیش از 100 نفر آغاز به کار کرده است. این کلاس‌های آموزش فارسی با همت دو نهاد "اتاق بازرگانان و صنعتگران" استان وان و نیز آژانس توسعه آناتولی شرقی ترکیه، دایر شده است.

یک کلاس آموزش زبان فارسی به مغازه داران وان/ عکس: حریت

کلاس آموزش فارسی به مغازه‌داران شهر وان ترکیه برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران ایرانی

"ییلماز تکین" هماهنگ کننده تاسیس این کلاس‌ها درباره تاسیس آن گفته است: "این کلاس‌ها با هدف آموزش توامان زبان‌های فارسی و انگلیسی به صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها با هدف ارایه سرویس بهتر به گردشگران ایرانی، دایر شده است.... همچنین صنعتگران و هنرمندان ما بتوانند با دانستن زبان فارسی احترام بیشتری به گردشگران ایرانی بگذارند. ما می‌خواهیم سهم هر چند اندکی در توسعه روابط دوستانه و تاریخی هزاران ساله بین دو کشور ایران و ترکیه داشته باشیم."

او افزوده است: در ماه‌ها و سال‌های گذشته آمار ورود گردشگران ایرانی به شهر وان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است."

"عثمان اسلان" که بیش از 10 سال است در شهر وان مغازه دارد درباره انگیزه خود از حضور در کلاس آموزش زبان فارسی گفت: "می‌خواهم با دانستن این زبان با گردشگران ایرانی به زبان خود آنها صحبت کنم و خوشامد بگویم. ما با دانستن زبان فارسی به زبان مادری گردشگران ایرانی به آنها خدمت می‌کنیم و می‌توانیم بهتر شهرمان را معرفی کنیم... ما به کمک مربیان این آموزشگاه در حال یادگیری بهتر زبان فارسی هستیم وپیشرفت خوبی داشته‌ایم و تا کنون توانسته‌ایم لغاتی پرکاربرد و مصطلح فارسی در زندگی روزمره را فرا بگیریم."

"مصطفا ایشیک" تاجر اهل وان هم قدردان مقامات ترکیه بابت تاسیس این کلاس‌هاست و معتقد است: " این دوره‌ها فرصتی عالی است که بتوانیم به نام شهر و کشورمان از گردشگران ایرانی استقبال بهتری داشته باشیم."

او افزود:" ما به عنوان تاجر می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم و زبان فارسی و لغات پرکاربرد روزمره را فرا بگیریم. امیدوارم بتوانم با فراگیری فارسی با گردشگران ایرانی شهر وان با زبان خودشان صحبت کنم."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا