اپل آیفون 10 (iPhone X)؛ پرفروش ترین گوشی سال 2018


اپل آیفون 10 (iPhone X)؛ پرفروش ترین گوشی سال 2018

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، پرفروش ترین گوشی سال 2018 در جهان و کشور چین را تعیین کرد. نتایج آنالیز صورت گرفته، به حکمرانی آیفون ایکس (iPhone X) بر بازارهای جهانی اشاره دارد. سه مدل دیگر آیفون هم پشت سر آن قرار گرفتند و شیائومی ردمی 5A پنجم شد. اما وضعیت بازار چین کمی متفاوت بود. پرفروش... نوشته اپل آیفون 10 (iPhone X)؛ پرفروش ترین گوشی سال 2018...

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، پرفروش ترین گوشی سال 2018 در جهان و کشور چین را تعیین کرد. نتایج آنالیز صورت گرفته، به حکمرانی آیفون ایکس (iPhone X) بر بازارهای جهانی اشاره دارد. سه مدل دیگر آیفون هم پشت سر آن قرار گرفتند و شیائومی ردمی 5A پنجم شد.

اما وضعیت بازار چین کمی متفاوت بود. پرفروش ترین گوشی سال 2018 در این کشور، اوپو آر 15 شناخته شد و آیفون 10 در جایگاه دوم ایستاد. کمپانی چینی دو نماینده دیگر هم در رتبه‌های سوم و چهارم داشت؛ یکی گوشی میان رده اوپو A5 و دیگری، اوپو A83 که محصولی بسیار مقرون به صرفه است.

کانترپوینت، ریز اطلاعات مربوط به هر کمپانی را منتشر نکرده است؛ تنها می‌دانیم که سه مدل بالانشین آیفون (ایکس، 8 و 8 پلاس)، در مجموع نزدیک به 100 میلیون بار فروش رفتند. این در حالی است که فروش هر یک از گوشی های آیفون XS Max و آیفون XR ، بیش از 16 میلیون دستگاه بوده است.

اپل آیفون 10 (iPhone X)؛ پرفروش ترین گوشی سال 2018

پرفروش ترین گوشی های سال 2018 در جهان

در بین 10 گوشی هوشمندی که بیشترین فروش را در سطح جهان داشتند، نام شش محصول اپل و سه محصول از سامسونگ دیده می‌شود. نکته جالب اینکه که پرچمداران سال 2017، موفق‌تر از جانشینان خود ظاهر شدند.

در بازار چین، اسامی متنوع‌تری در فهرست گوشی های پرفروش به چشم می‌خورد؛ اما هشت تای آن‌ها محصول کمپانی‌های چینی هستند. در واقع آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس، تنها غریبه‌های این لیست محسوب می‌شوند.

اپل آیفون 10 (iPhone X)؛ پرفروش ترین گوشی سال 2018

پرفروش ترین گوشی های سال 2018 در چین

عجیب اینکه هواوی به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی های هوشمند در سطح جهان، نماینده‌ای در هیچ‌یک از دو فهرست ندارد. البته شاید تنوع بالای محصولات هواوی، در این امر موثر بوده و باعث پخش شدن موج خریداران شده باشد. کانترپوینت تصریح کرده که پرفروش‌ترین گوشی این کمپانی با 13 میلیون دستگاه، هواوی پی 20 لایت بوده است؛ اما این تعداد برای قرار گرفتن نامش در فهرست ده‌گانه، کافی نبود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام