رونمایی از کتاب‌های جدید انتشارات مرکز اسناد دفاع مقدس


رونمایی از کتاب‌های جدید انتشارات مرکز اسناد دفاع مقدس

انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در نمایشگاه سی و دوم کتاب تهران از 21 اثر جدید رونمایی خواهد کرد

رونمایی از کتاب‌های جدید انتشارات مرکز اسناد دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با کمیت و کیفیت برگزاری نمایشگاه سی‌ودوم آشنا شد.

سردار علی‌محمد نائینی در این بازدید با اشاره به اینکه در نمایشگاه سی و دوم، انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران از ۲۱ اثر جدید رونمایی خواهد کرد، گفت: این مراسم امروز در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز اسناد در این رونمایی از چهار شناسنامه لشکر‌ها رونمایی خواهد کرد، افزود: شناسنامه لشکر ۴۱ ثارالله، شناسنامه لشکر ۳۱ عاشورا، شناسنامه لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین (ع) و شناسنامه لشکر ۱۴ امام حسین (ع) مجموعه این آثار هستند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه جلد‌های ۳۱، ۳۲، ۱۳ و ۴۲ روزشمار جنگ ایران و عراق در روز چهارشنبه رونمایی خواهند شد، گفت: با احتساب این چهار روزشمار تعداد روزشمار‌های دوران دفاع مقدس که توسط مرکز اسناد منتشرشده است به ۳۵ عنوان خواهد رسید.

وی افزود: جلد ۲۸ روزشمار جنگ ایران و عراق با عنوان والفجر ۴، نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب در سال ۹۷ به‌عنوان کتاب برتر سال شناخته شد و این از افتخارات مرکز اسناد است.

سردار نائینی با اشاره به کتاب‌های اطلس گفت: چهار عنوان شامل سه اطلس در حوزه لشکر‌ها با عناوین اطلس لشکر ۳۱ عاشورا، لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) و لشکر ۷ ولیعصر (عج) و یک عنوان اطلس جنگ شهر‌ها در این مراسم رونمایی خواهند شد.

وی در حوزه کتاب‌های مطالعات اجتماعی افزود: کتاب جنگ شهرها؛ تهران، امدادگر کجایی، منشور هدایت، حقیقت درخشان، مسائل اساسی جنگ، مشارکت اجتماعی و همکلاسی‌ها آثاری است که در این حوزه منتشرشده است.

سردار نائینی همچنین به کتاب نبرد امام مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: موضوع این کتاب به نبرد‌های سال اول جنگ اختصاص دارد، این نبرد از نبرد‌هایی است که در بازیابی توان جمهوری اسلامی ایران مؤثر بوده و در درک درست از دشمن و میدان نبرد تأثیر زیادی داشته است. نبرد امام مهدی (عج) توسط نیرو‌های سوسنگرد انجام‌شده و این کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به کتاب‌های جدید حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: تاریخ شفاهی شهید بزرگوار احمد غلامی که از فرماندهان دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم است که متأسفانه تاریخ شفاهی ایشان ناتمام ماند، تحت عنوان «از ری تا شام» روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.

وی با ذکر اینکه تعداد زیادی از کتب تاریخ شفاهی فرماندهان آماده انتشار است، گفت: به‌زودی شاهد انتشار پنج جلد از تاریخ شفاهی سردار محسن رضایی خواهیم بود که قبلاً جلد اول آن منتشر شده است، همچنین جلد اول تاریخ شفاهی سرداران احمد غلام پور، مرتضی قربانی، رودکی و رستگار پناه را در آینده نزدیک منتشر خواهیم کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: کتاب دو جلدی تاریخ شفاهی سردار علایی و تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام بشردوست را نیز در دست اقدام داریم که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سردار نائینی گفت: حدود ۱۶ عنوان کتاب، به‌زودی منتشر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران