یک تروریست جندالشیطان در کراچی بازداشت شد


یک تروریست جندالشیطان در کراچی بازداشت شد

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاکستان اعلام کردند: نیروهای امنیتی این کشور روز چهارشنبه در شهر «کراچی» یک تروریست وابسته به گروه غیرقانونی جندالشیطان را بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری پاکستان، «خان پادشاه» معروف به عمر فاروق در عملیات مشترک نیروهای رنجرز و دایره مبارزه با تروریسم در منطقه شیرشاه در چهر کراچی بازداشت کردند.
براساس این گزارش، تروریست بازداشت شده در پرونده های مختلف از جمله قتل های هدفمند تروریستی در کراچی از سال 2013 میلادی تحت پیگرد قانونی بود.
دایره مبارزه با تروریسم پاکستان 22 فروردین ماه امسال نیز از بازداشت یک عضو گروهک تروریستی جندالشیطان در شهر «کراچی» خبر داد.
به گزارش رسانه های پاکستانی، بیست و هفتم آبان 93 (18 نوامبر 2014) این گروهک تروریستی در پاکستان از گروه تروریستی «داعش» حمایت کرد.
«فهد مروت» که خود را سخنگوی این گروهک معرفی کرده بود، با ارسال خبری به رسانه های پاکستان اعلام کرد: تصمیم حمایت از داعش بعد از دیدار فرماندهان این گروه با یک تیم سه نفره از نمایندگان داعش به رهبری فردی به نام «زبیر الکویتی» گرفته شد.
23 اردیبهشت 94 (13 می 2015) نیز گروهی از مهاجمان مسلح با حمله به یک اتوبوس حامل حدود 60 نفر از افراد متعلق به فرقه اسماعیلی در شهر کراچی پاکستان، 43 نفر از مسافران آن از جمله 16 زن و کودک را به قتل رساندند.
گزارش ها بیانگر آن بود که گروهک تروریستی جندالشیطان که آن زمان از گروه طالبان پاکستان جدا و از داعش حمایت کرده بود، مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته بود.
فروردین 95 (آوریل 2016) نیز در جریان درگیری نیروهای امنیتی (رنجرز) با گروهی از عناصر تروریستی در شهر کراچی، چهار تروریست از جمله یک زن به هلاکت رسیدند که بعد از تحقیقات معلوم شد که این عناصر متعلق به گروه تروریستی جندالشیطان بودند.
آساق*274**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !