امضای قرارداد مطالعات جامع مخازن مناطق نفت‌خیز جنوب


امضای قرارداد مطالعات جامع مخازن مناطق نفت‌خیز جنوب

­مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از امضا، قرارداد مطالعات جامع مخازن شش‌گانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با مشاوران داخلی خبرداد

امضای قرارداد مطالعات جامع مخازن مناطق نفت‌خیز جنوببه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما احمد محمدی گفت: هم اکنون هشت بسته از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت این شرکت در مرحله مناقصه است و به زودی تکلیف آن مشخص می‌شود. این شرکت امضای دو قرارداد توسعه‌ای را نیز در دستور کار دارد.
وی افزود: با اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌هایی که انجام شد، از بحرانی شدن بیشتر شرایط ناشی از سیل جلوگیری شد. ما در سیلاب اخیر در دو جبهه فعال بودیم. هم در بعد راهبری تولید و صیانت از تاسیسات، هم در کمک به مناطق سیل‌زده. البته با هماهنگی مجبور شدیم برخی چاه‌ها را ببندیم، اما با این وجود صد در صد برنامه تولیدی‌مان محقق شد.
محمدی با بیان اینکه تحریم، چیز خوبی نیست و ما با تمام توان مقابل تحریم ایستاده‌ایم افزود: ممکن است مشکلاتی پیش روی صادرات پیش بیاید، اما ما وقفه‌ای در برنامه تولید نخواهیم داشت.
وی افزود: در جمع‌آوری گاز‌های مشعل، دو قرارداد مهم با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون داریم که با اجرای آن، ۹۰ درصد گاز‌هایی که در مناطق نفت‌خیز جنوب درحال سوختن است، جمع‌آوری می‌شود. امیدواریم عملیات اجرایی این طرح‌ها در نیمه نخست امسال آغاز شود.
وی درباره توسعه میدان نفتی کرنج هم گفت: پیرو توافقنامه اصولی میدان کرنج که با کنسرسیوم پرگس امضا شده بود، مذاکرات و تعامل همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم. البته این میدان درحال تولید است و طرح تزریق گاز بر روی آن درحال اجراست، اما اگر این قرارداد نیز اجرا شود، توسعه میدان شتاب می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت مفت خیز جنوب با بیان اینکه به طور طبیعی سالانه ۱۰ درصد افت تولید در مخازن مناطق نفت‌خیز جنوب داریم گفت: با اقدامات مختلف تعمیری، ظرفیت‌سازی، بهره‌مندی از پمپ‌های درون چاهی و ... در جهت افت این مقدار جبران تلاش می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید