درآمد 1.27 میلیارد دلاری AMD‌ طی زمستان 2019 و پیش‌بینی رشد در فصل جاری


درآمد 1.27 میلیارد دلاری AMD‌ طی زمستان 2019 و پیش‌بینی رشد در فصل جاری

براساس گزارش مالی AMD برای سه‌ماهه‌ی اول سال 2019 میلادی، این شرکت موفق شده تا درآمد 1.27 میلیارد دلاری را کسب کند.

اِی‌اِم‌دی گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت موفق شده تا درآمدی ۱.۲۷ میلیارد دلاری کسب کند. AMD اعلام کرده که طی زمستان ۲۰۱۹ حاشیه‌ی سود ۴۱ درصدی را رقم زده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین سود عملیاتی AMD کاهشی ۶۸ درصدی را تجربه کرده و به ۳۸ میلیون دلار رسیده است. همین کاهش سود عملیاتی منجر به کاهش سود خالص AMD به میزان ۸۰ درصد و دست یافتن به رقم ۱۶ میلیون دلار شده که در مقایسه با ۱۳۸ میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش فاحشی بوده است.

اصلی‌ترین عامل افزایش درآمد AMD در فصل‌های اخیر را باید در فروش بالای بخش Computing and Graphics عنوان کرد؛ البته این بخش با کاهش درآمد ۲۶ درصدی رو‌به‌رو شده و ۸۳۱ میلیون دلار عاید این شرکت کرده است. البته AMD اعلام کرده که فروش پایین کارت‌های گرافیک اصلی‌ترین دلیل برای کاهش درآمد این شرکت است. سقوط ارزهای دیجیتال باعث شده تا بسیاری از افراد دیگر به سراغ خرید کارت‌های گرافیک گران‌قیمت نرفته و در نتیجه فروش این محصولات کاهش یابد. البته بخشی از این کاهش تقاضا ازطریق افزایش پردازنده‌های گرافیکی و محاسباتی AMD جبران شده است.

همچنین باید به درآمد بخش Enterprise، Embedded و Semi-Custom اشاره کرد که ۱۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده و به رقم ۴۴۱ میلیون دلار رسیده است. کاهش درآمد در این حوزه نیز به‌دلیل کاهش فروش کنسول‌های بازی است که در طی چند سال اخیر شاهد به‌روزرسانی عظیمی نبوده‌اند، حال آنکه این بخش از AMD نیز بخشی از کاهش فروش را ازطریق فروش تراشه‌های سرور جبران کرده است. با وجود کاهش درآمد، این بخش از AMD به‌واسطه‌ی افزایش حاشیه‌ی سوددهی موفق شده تا سود عملیاتی ۶۸ میلیون دلاری را با رشد ۳۸۵ درصدی عاید این شرکت کند.

AMD همچنین اعلام کرده که پردازنده‌ی گرافیکی Navi و پردازنده‌ی Rome را طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی راهی بازار خواهد کرد که انتظار می‌رود منجر به افزایش فروش محصولات این شرکت شود. AMD پیش‌بینی کرده تا طی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد کاهش ۱۳ درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با درآمد ۱.۵۲ میلیارد دلاری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان