ایران وسوریه با توسعه روابط تجاری تحریم ها را پشت سرمی گذارند


ایران وسوریه با توسعه روابط تجاری تحریم ها را پشت سرمی گذارند

تهران- ایرنا- رئیس اتاق صنایع سوریه با بیان اینکه تهران و دمشق تحت تاثیر تحریم های ظالمانه قرار دارند، گفت: می توان با توسعه روابط اقتصادی برای رهایی از تحریم ها اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، « سامرالدبس » روز چهارشنبه در همایش اقتصادی، تجاری ایران و سوریه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: توسعه روابط اقتصادی، تجاری بین 2 کشور می تواند به گسترش همکاری در زمینه های مختلف کمک کند.
وی اضافه کرد: مسئولان سوریه همه تلاش خود را بکار می گیرند تا تسهیل لازم برای انتقال کالاهای ایرانی به این کشور فراهم شود، همچنین پیگیری خواهد شد تا تعرفه بالا برای کالاهای ایرانی برداشته شود.
الدبس ضمن تاکید براینکه ایران کشور دوست و برادر سوریه بوده و هست و در همه مشکلات کنار این کشور قرار داشته، اظهار داشت: امروز و در زمان بازسازی هم توجه وِیژه ای به حضور ایرانیان خواهیم داشت و اولویت حضور با شرکت های ایرانی است.
رئیس اتاق صنایع سوریه گفت: ایرانیان می توانند از طریق این کشور برای صادرات کالا به کشورهای دیگر اقدام کرده و نیز کالاهای خود را به سوریه انتقال دهند.
وی ابراز علاقه کرد تا با ایجاد نمایشگاهی برای آشنایی تجار ایرانی با طرف سوری اقدام شود و نیز برای برپایی نمایشگاه های اختصاصی ایران در سوریه ابراز آمادگی کرد.
الدبس تصریح کرد: روابط تهران- دمشق در اکثر زمینه ها از سطح خوبی برخودار است و افزود: لازم است برای توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری تلاش شود.
«عدنان محمود » سفیر سوریه در تهران نیز در این همایش، برگزاری همایش تجاری اقتصادی رانشانی از عزم جدی 2 طرف برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دانست و گفت: اکنون نیاز است مشارکت اقتصادی راهبردی بین ایران و سوریه به منظور تامین منافع 2 کشور ایجاد شود.
وی افزود: اکنون دوران جدیدی برای سوریه فرارسیده و اولویت در این دوران توسعه فعالیت های اقتصادی است و تاکید مستمر بر حضور و مشارکت بخش خصوصی ایران در این مرحله است.
این دیپلمات ارشد سوری، بر حضور بخش خصوصی ایران برای بازسازی سوریه تاکید کرد و گفت: بازسازی زیرساخت ها، اماکن و سایر بخش های این کشور باید با کمک ایرانیان صورت گیرد.
سفیر سوریه نداشتن شناخت کافی بخش خصوصی دو طرف از یکدیگر را از عوامل توسعه نیافتن روابط اقتصادی دانست و گفت: لازم است با برگزاری نمایشگاه ها برای ارتقای شناخت 2 کشور تلاش شود.
همایش تجاری، اقتصادی ایران و جمهوری عربی سوریه صبح امروز در محل اتاق بازرگانی ایران آغاز بکار کرد.
براساس آمار سازمان توسعه تجارت ایران، تهران - دمشق سطح مبادلات تجاری خود را از 125 میلیون دلار در سال 92 به 185 میلیون دلار در سال 96 رساندند.
اقتصام**2078** 1559

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا