رسالت رسانه در حفظ و حمایت از کرامت و جایگاه مردم است


رسالت رسانه در حفظ و حمایت از کرامت و جایگاه مردم است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: رسالت رسانه ها در نگهداری از ارزش های دینی، الهی، انسانی و حفظ کرامت و جایگاه مردم است و در این راه نباید تابع هیچ گروه و جریان خاصی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، آیت الله عابدینی ظهر چهارشنبه در نشست اخلاق در رسانه که با حضور جمعی از اعضای بسیج رسانه استان در دفتر نماینده ولی فقیه قزوین برگزار شد، افزود: آگاهی بخشی از رسالت های مهم جامعه رسانه ای استان است و باید اصحاب رسانه خود را در برابر مشکلات اقتصادی مردم که ممکن است از سوی دستگاه های متولی مورد غفلت واقع شود، متعهد بدانند.
وی گفت: همه مسئولان و مدیران به مردم بدهکار هستند و به همین جهت باید مشکلات و واقعیت های جامعه از طریق رسانه ها و تریبون های مختلف مانند نماز جمعه منعکس شود.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه مردم همواره در مقاطع مختلف پای کار بوده و از انقلاب و نظام دفاع کرده اند، ادامه داد: در سیل اخیر مشاهده کردیم که مردم به طور مستقیم وارد عرصه عمل شده و با اتحاد، همدلی و اطلاع رسانی به موقع و شفاف از افزایش خسارات جلوگیری کردند.
امام جمعه شهر قزوین فشار بر رسانه ها از سوی برخی دستگاه ها را نادرست دانست و اظهار داشت:چنین عملی در واقع نمایش ضعف و کاستی یک دستگاه است و به طرف مقابل اجازه می دهد با وارد کردن فشار و تهدید کارهای خود را پیش ببرد.
به گفته این مسئول، رسانه اگر محکم بر موضع خود ایستادگی کرده و از هیچ تهدیدی نهراسد بدون شک با آسیب کمتری روبه رو خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رسانه ها باید از فضاهای دینی روحیه بگیرند، افزود: باید توجه داشت که دلسوزتر از ائمه اطهار و معصومین (ع) برای ما وجود ندارد و باید آداب و رفتار آنان را الگوی کارهای خود قرار دهیم.
در ادامه این مراسم، تعدادی از خبرنگاران حاضر در این نشست در خصوص مشکلات صنفی روزنامه نگاران، معیشت مردم، آزادی رسانه، برخورد غیرمسئولانه برخی از دستگاه ها، ورود زود هنگام جریان های سیاسی در عرصه انتخابات و مشکلات واحدهای تولیدی و درمانی استان مطالبی را بیان کردند.
8054* 6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس