علامت ضعیف شدن ریه‌ها را بشناسید


علامت  ضعیف شدن  ریه‌ها  را  بشناسید

کیفیت زندگی ماهمواره به میزان مراقبت از بدن مان بستگی دارد،چون اندام‌های درونی ازاهمیت زیادی برخوردارند.تعدادی ازعلایمی را که نشان می‌دهندریه‌هاضعیف شده اند، بیان می‌کنیم.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، کیفیت زندگی ما همواره به میزان مراقبت از بدن مان بستگی دارد، چون اندام‌های درونی از اهمیت زیادی برخوردارند. تعدادی از علایمی را که نشان می‌دهند ریه‌ها ضعیف شده اند، بیان می‌کنیم.

خستگی

احتمالا پیش از این، همه جا با پای پیاده رفت و آمد می‌کردید، به راحتی از پله‌ها بالا و پایین می‌رفتید و کار‌های منزل را با سرعت و توان بیشتری انجام می‌دادید.ولی اکنون تصور می‌کنید نمی‌توانید مانند گذشته پرانرژی به کار‌های روزانه برسید و با انجام کار‌های ساده نیز خیلی سریع خسته می‌شوید. در این صورت شاید ریه هایتان دچار مشکل شده اند بنابراین لازم است به پزشک مربوط مراجعه کنید.

خس خس سینه

اگر هنگام نفس کشیدن، صدای عبور هوا از مجاری تنفسی یا همان خس خس سینه به گوش برسد اصلا طبیعی نیست. اگر حین نفس کشیدن صدایی از ریه هایتان به گوش می‌رسد حتما به متخصص ریه مراجعه کنید، چون به احتمال زیاد این اندام‌های مهم دچار مشکل شده اند.

سرفه‌ها و گریپ مداوم

در فصل زمستان سرماخوردگی و گریپ در اثر ویروس کاملا طبیعی است. موضوع خطرناک این است که گریپ و سرفه طولانی شود و برطرف نشود. در این صورت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت ریه هایتان بررسی شود.

خلط
ترکیب بزاق دهان و ترشحات در مجاری تنفسی خلط را تشکیل می‌دهد.معمولا خلط سینه در افراد سیگاری زیادو اغلب صبح‌ها آزاردهنده‌تر است.این مشکل باعث می‌شود فرد به طور مکرر نیاز به «تف کردن» و تخلیه ترشحات داشته باشد. اگر متوجه این ترشحات ناخواسته شدید، مشکل را بی اهمیت نگیرید.اگر به سختی نفس می‌کشید و نفس کم می‌آورید مشکلی در ریه‌ها وجود دارد.


عمل تنفس ما به قدری طبیعی است که تقریبا متوجه آن نمی‌شویم. مشکل در تنفس یکی از شاخصه‌هایی است که نشان می‌دهد ریه‌ها قدرت خود را از دست داده اند.توصیه می‌کنیم به طور منظم بدن را سم زدایی کنید.
مصرف مواد غذایی حاوی آهن مانند شاهی، پسته و مواد غذایی سرشار از ویتامین E به سلامت ریه‌ها کمک می‌کند. برای داشتن ریه‌های سالم، مهم‌ترین نکته پرهیز از سیگار کشیدن است. ریه‌ها را قوی کنید.


معمولا خلط سینه در افراد سیگاری زیاد و اغلب صبح‌ها آزاردهنده‌تر است.این مشکل باعث می‌شود فرد به طور مکرر نیاز به «تف کردن» و تخلیه ترشحات داشته باشد. اگر متوجه این ترشحات ناخواسته شدید، مشکل را بی اهمیت نگیرید.

خبرنگاران جوان

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !