فرمان فضای مجازی در اختیار دشمن است


فرمان فضای مجازی در اختیار دشمن است

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور که به نمایندگی از آیت الله اعرافی در تشییع طلبه همدانی شرکت کرده بود گفت: روحانیت همیشه و در تمام زمینه ها و مشکلات در کنار مردم و همراه آنان بوده و این نگاه و روحیه، برای دشمن بسیار شکننده است و آن ها را عصبانی می کند. ]]>

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور:

فرمان فضای مجازی در اختیار دشمن است
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور که به نمایندگی از آیت الله اعرافی در تشییع طلبه همدانی شرکت کرده بود گفت: روحانیت همیشه و در تمام زمینه ها و مشکلات در کنار مردم و همراه آنان بوده و این نگاه و روحیه، برای دشمن بسیار شکننده است و آن ها را عصبانی می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرمان فضای مجازی در اختیار دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور که به نمایندگی از آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، در مراسم تشییع شهید روحانی حجت الاسلام قاسمی در همدان حضور داشت، با حضور در دفتر خبرگزاری «حوزه» در همدان، در گفت و گویی تفصیلی به تشریح دلایل هجمه های ناجوانمردانه علیه روحانیت پرداخت و خواستار توجه ویژه دولتمردان به فضای مجازی شد.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، به عنوان اولین سؤال با توجه به شهادت شهید قاسمی علت هجمه های دشمن علیه روحانیت را در چه چیزی می بینید؟
شهادت این روحانی عزیز موضوع جدیدی نیست، چرا که از زمان غیبت کبری تا به امروز حوزه های علمیه در خط مقدم دفاع از دین و ارزش های دینی حرکت کرده اند و این امر خاری در چشم دشمنان بوده و از آن جایی که روحانیت همیشه و در تمام زمینه ها و مشکلات در کنار مردم و همراه مردم بوده اند این نگاه و روحیه، برای دشمن بسیار شکننده است و آن ها را عصبانی می کند.

روحانیت با همه وجود در این مسیر قرار دارد و همان طور که امام خمینی(ره) به خاطر آزادی ایران و عظمت اسلام زجر های فراوانی را تحمل کردند، ما هم اگر قطعه قطعه شویم باز هم از این راه دست نخواهیم کشید و دشمن این موضوع را به خوبی می داند و درک کرده است.

این مطلب را نباید فراموش کرد که حضور روحانیت در هر جامعه ای از حرکت کردن آن جامعه به سمت تباهی جلوگیری می کند و دشمنان قادر نیستند تفکرات خودشان را در آن جا پیاده کنند.

از آن جایی که طلاب و روحانیون با تمام وجود حافظ اسلام و انقلاب هستند باید گفت کسی می تواند وارد حوزه های علمیه شود که آماده شهادت باشد و در طول تاریخ بارها این موضوع ثابت شده است، به طور مثال در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس دیدیم که روحانیت نسبت به هر قشر دیگری بیشترین شهید را تقدیم اسلام کرد و از مرجع و فیلسوف و عالم تا طلبه ساده جان خودشان را در دفاع از کشور فدا کردند.

در جنگ تحمیلی یکی از عوامل موثر در حضور صد در صدی جوانان، روحانیت و در راس آن امام خمینی (ره) بود و پس از ایشان شهید مدنی ها بودند که با پوشیدن لباس رزم شخصاً به میدان نبرد می رفتند.

حجت الاسلام قاسمی نیز که با همین تفکر وارد حوزه های علمیه شده بود در نهایت به آرزوی خودش که همان شهادت بود، رسید، چرا که شهادت جزو آرزوهای روحانیت بوده، هست و خواهد بود.

امروز متاسفانه با عده ای مواجه هستیم که در لباس دین به ترویج افکار ضد دینی می پردازند، با این طرز تفکر چه طور باید برخورد کرد؟
منشور روحانیتی که امام خمینی (ره) بر روی آن بسیار تاکید داشتند را همه روحانیون و طلاب باید با دقت مطالعه کنند و بدانند که امام(ره) چه نکات مهمی را نسبت به روحانیت بیان کرده اند و چه انتظاراتی از روحانیت وجود دارد.

از آن جایی که امروز نیازمند ترویج اسلام ناب محمدی در جامعه هستیم، نیازمند تربیت طلابی هستیم که در مسیر احیای ارزش های الهی قدم بردارند و با تربیت صحیح این افراد کاری کنیم که در دام دیگران گرفتار نشویم.

پس از شهادت شهید قاسمی عده ای در فضای مجازی شروع به بی حرمتی به روحانیت و این شهید عزیز کردند، برداشت شما از این هجمه چیست؟
یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروز بسیار ما را ناراحت می کند این است که متاسفانه جوانان ما که عاشق اهل بیت(ع) و عاشورا و شب قدر هستند تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار می گیرند و دشمن از این طریق این علایق را از آن ها می گیرد.

این یک واقعیت است کسی که به دنبال تباهی و انحراف برود آرام آرام محبتش نسبت به اهل بیت(ع) کمرنگ خواهد شد تا حدی که دشمن اسلحه به او می دهد تا اگر نمی تواند حسین(ع) را به شهادت برساند، پیروان حسین را به شهادت برساند، همانند جنایتکاران عاشورا که زمانی در رکاب امیرالمومنین(ع) با دشمن می جنگیدند، اما با نفوذی که دشمن بر تفکرات آن ها داشت و آن ها را منحرف ساخت دیگر ظرفیت پذیرش امام و فرزندانشان را نداشتند.

امروز شاهدیم که آمریکا و مزدوران استکبار با به راه انداختن جنگ نیابتی و با دادن اسلحه به دست بچه های ما آن ها را تشویق به تیرباران ارزش ها و اعتقاداتی می کنند که برای آن خون های پاک بسیاری از شهدا ریخته شده است، لذا همه حوزویان و متدینین و کسانی که دل باختنه اهل بیت(ع) هستند باید هر یک در حد توانشان تلاش کند تا در مقابل منحرف ساختن فکر جوانان توسط دشمن شکست نخوریم.

موضوع مهم در این جا است که باید راه های نفوذ دشمن را ببندیم و گرنه مجبور هستیم برای بیدار شدن افراد شهیدانی همچون بهشتی ها و قاسمی ها را از دست بدهیم. شهید بهشتی که تا زمانی زنده بودند خیلی از افراد به ایشان توهین می کردند، اما پس از شهادت ایشان توبه کردند.

قاتل شهید قاسمی در فضای مجازی بارها به بزرگان و نظام توهین کرده بود و حتی به شهید نیز توهین کرده بود، برای مقابله با این که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم چه کار باید کرد؟
دشمن دارای ابزاری است به نام فضای مجازی که خط فرمانش کاملا در اختیار خودش است و هزاران متفکر در پشت صحنه آن کار می کنند تا تفکر جوانان جوامع اسلامی را همسو با غرب کنند و ارزش های اسلامی را از آنها بگیرند. حتی در عربستان که نماز اول وقت برای آنها اهمیت دارد، در سال های اخیر شاهد هستیم که جوانان آن ها دیگر به نماز اهمیت نمی دهند و این یعنی دشمن با استفاده از فضای مجازی به اهداف خود که همان از بین بردن تفکرات اسلامی در بین جوانان است، رسیده است.

دولت نباید بی تفاوت باشد و در مسئله فضای مجازی و ساماندهی آن باید دلسوزانه و همانند پدری مهربان به صحنه بیاید و آن را مدیریت کند و حتی می توان همانند بسیاری از کشورها که دارای اینترنت داخلی هستند و فرمان فضای مجازی و این موضوعات در دستان خودشان است، اقدامات کاربردی انجام دهد.


شما در مراسم تشییع پیکر شهید قاسمی حضور داشتید، جمعیت را چه طور دید؟
در تشییع شهید قاسمی شاهد صحنه های بسیار زیبایی بودم که این روز را به عنوان یک روز تاریخی برای من ماندگار کرد؛ یکی از آنها جمعیت انبوهی بود که با سوز و ناراحتی به خاطر علاقه به این شهید خودشان را به مراسم رسانده بودند و سیل عظیمی از جمعیت را به راه انداخته بودند.

یکی دیگر از نکاتی که بسیار جلب توجه می کرد صاحبان مغازه های مسیر تشییع بودند که به احترام شهید قاسمی با پایین کشیدن کرکره های مغازه خود و با علاقه شخصی به این جمعیت متصل شدند.

پیام هایی که این حضور داشت به نظر شما چه بود؟
آنچه مشخص است همه این افراد به دلیل عشق و علاقه ای که به روحانیت دارند به این جا آمده بودند و دشمن نیز در حال رصد کردن اتفاقات کشور و همین موضوع است که مردم بعد از این اتفاق نسبت به روحانیت چه عکس العملی نشان می دهند، اما وقتی می بینند بعد از چهل سال بازهم روحانیت در دل مردم جا دارد و با شهادت یک روحانی آن هم شهیدی همانند شهید قاسمی که یک روحانی معمولی بود و پست و مقامی نداشت این چنین با جان و دل در مراسم تشییع حضور پیدا می کنند، متوجه خواهند شد که هیچ کس نمی تواند محبت بین مردم و روحانیت را از بین ببرد.

پیام این مردم و همه ما به دشمنان اسلام و انقلاب به قول شهید بهشتی این است که از این اتحاد و همدلی بین مردم و روحانیت عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

خدمت بی منت روحانیت به مردم
دشمن کارش ایجاد تفرقه و فتنه اندوزی است، به طور مثال در سیل اخیر حضور دلسوزانه روحانیون کشور های غربی ها را خیلی ناراحت کرد و با راه انداختن امواج منفی درصدد بودند تا وجهه روحانیت را خراب کنند، غافل از این که مردم به عینه دیدند در وقوع حوادث مختلف اولین گروهی که با عشق و بدون هیچ منتی به یاری مردم می روند همین روحانیت است.

اظهار تاسف از اظهارنظرهای نسنجیده!
یکی از موضوعاتی که جای تاسف دارد صحبت عده ای بود که می گفتند چرا روحانیون با لباس برای کمک رسانی به سیل زدگان حاضر می شوند، در جواب این عده باید گفت همه شغل ها دارای یک لباس و فرم مخصوص خود هستند که از دیگران مجزا می باشند و همان طور که یک پزشک با روپوش خود بیماران را مداوا می کند یک طلبه نیز در هر مکانی که حاضر شود باید لباس فرم خود را بر تن کند.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022