علت کبودی زیر چشم چیست؟


علت کبودی زیر چشم چیست؟

تیرگی و کبودی زیر چشم یکی از مشکلات رایجی هست که هم در بین آقایان و هم در بین خانم ها وجود داره. این کبودی و تیرگی زیر چشم معمولا ف کردگی در اطراف چشم همراه هست که در بیشتر موارد میتونه زیبایی چهره رو تحت تاثیر قرار بده. در ادامه strong>همراه باشید و strong>اصلی ترین دلایل ایجاد کبودی زیر چشم بیشتر اشنا شوید. خستگی بیش از حد خستگی بیش از...

تیرگی و کبودی زیر چشم یکی از مشکلات رایجی هست که هم در بین آقایان و هم در بین خانم ها وجود داره. این کبودی و تیرگی زیر چشم معمولا ف کردگی در اطراف چشم همراه هست که در بیشتر موارد میتونه زیبایی چهره رو تحت تاثیر قرار بده. در ادامه strong>همراه باشید و strong>اصلی ترین دلایل ایجاد کبودی زیر چشم بیشتر اشنا شوید.

خستگی بیش از حد

خستگی بیش از حد و زیاد که ی خوابی در طول شب همراه باشه، یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد کبود یا تیرگی در زیر چشم هاست! کمبود خواب باعث میشه تا پوست خیلی خسته و کسل کننده شده و به شکل دایره های تیره و کبود در اطراف چشم نمود پیدا میکنه.

افزایش سن

افزایش سن و پیری یکی دیگه از اصلی ترین دلایل ایجاد کبودی و تیرگی در زیر چشم هست. فزایش سن، به تدریج پوست ضعیف تر و نازک تر میشه و چربی و کلاژن مورد نیاز پوست برای حفظ حالت آلاستیک پوست به تدریج کاهش پیدا میکنه و باعث میشه تا رگ های خونی در زیر پوست مشخص تر و قابل رویت بشن. به همین دلیل هست که در سنین پیری، اطراف چشم ها تیره تر به نظر میرسه.

خستگی چشم

تماشای تلویزیون و یا استفاده بیش از حد از موبایل، کامپیوتر و … باعث میشه تا چشم ها خیلی زود خسته شده و فشار زیادی رو به چشم ها وارد میکنند. این فشار بیش از حد میتونه عروق خونی که در اطراف چشم وجود دارند رو بزرگ تر کنه و در نتیجه پوست اطراف چشم تیره تر یا کبود دیده میشه.

آلرژی یا حساسیت

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم یکی دیگه از دلایل اصلی تیره و کبود شدن زیر چشم هست. وقتی که شما به یک ماده خاص آلرژی دارید، بدن در پاسخ به عوامل آلرژی زا، شروع به آزاد کردن هیستامین میکند. افزایش هیستامین در خون باعث میشه تا رگ های خونی متورم شده و از زیر پوست مشخص تر دیده شوند.

علاوه بر این آلرژی میتونه میل شما رو به خارش و مالیدن پوست یا چشم ها افزایش بده و باعث ایجاد التهاب و تورم در اطراف چشم میشه و تیرگی و سیاهی در زیر چشم افزایش پیدا میکنه.

علت کبودی زیر چشم چیست؟

کم شدن آب بدن

از دست دادن آب بدن یکی دیگه از اصلی ترین دلایل ایجاد تیرگی و کبودی در زیر چشم هاست. هنگامی که آب مورد نیاز بدن دریافت نمیشه، پوست زیر چشم حالت کسل کننده پیدا میکنه و چشم ها هم حالت گود رفته به خود می گیرند. گود رفتن چشم ها باعث میشه تا استخوان زیر چشم بیشتر مشخص تر بشه و این طور به نظر برسه که زیر چشم ها کبود یا تیره شده است.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در زیر نور خورشید میتونه خیلی راحت باعث افزایش تولید ملانین (رنگدانه) در پوست بشه. از آنجایی که پوست اطراف چشم خیلی نازک و ظریف هست، این تولید بیش از حد ملانین و رنگدانه میتونه باعث بروز تیرگی و سیاهی در اطراف چشم بشه.

ژنتیک

ژنتیک و سابقه خانوادگی هم تاثیر خیلی زیادی در ایجاد تیرگی و سیاهی در اطراف چشم ها داره. کبود بودن زیر چشم میتونه ارثی باشه که از کودکی به شما رسیده و فزایش سن نمود بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این سایر شرایط پزشکی مثل تیروئید هم میتونه در بروز تیرگی و کبودی زیر چشم موثر باشه.

مصرف بیش از حد نمک

مصرف بیش از حد نمک باعث میشه تا آب در همه جای بدن و به ویژه در زیر چشم ها جمع بشه و میتونه یکی از دلایل اصلی ایجاد تیرگی و پف کردگی در زیر چشم ها باشه.

گریه کردن

گریه کردن و ریختن اشک هم میتونه یکی از دلایل اصلی ایجاد کبودی و تیرگی در زیر چشم ها باشه.

مطالب پیشنهادی:

رفع سیاهی دور چشم، خداحافظی بودی و تیرگی اطراف چشم ها

ترفندهای کاربردی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

راه های درمان سیاهی و پف زیر چشم

پنهان کردن سیاهی زیر چشم انسیلر

منبع

شاید دیگر مطالب
روژانرا هم دوست داشته باشید

علت کبودی زیر چشم چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه