تغییر اندازه کاغذ در ورد Word


معمولا نسخه پیش فرض کاغذ در ورد 8٫5 در 11 اینچ است. شاید شما بخواهید بر روی کاغذ دیگری سندتان را پرینت کنید. در چنین شرایطی مجبور خواهید بود اندازه کاغذ را در ورد تغییر دهید.  ورد محدودیت زیادی برای اندازه و جهت گیری کاغذها ندارد. اما ممکن است پرینتر شما باعث ایجاد محدودیت در استفاده از کاغذها شود . به همین خاطر قبل از اینکه بخواهید اندازه کاغذ...

تغییر اندازه کاغذ در ورد Word

معمولا نسخه پیش فرض کاغذ در ورد ۸٫۵ در ۱۱ اینچ است. شاید شما بخواهید بر روی کاغذ دیگری سندتان را پرینت کنید. در چنین شرایطی مجبور خواهید بود اندازه کاغذ را در ورد تغییر دهید. ورد محدودیت زیادی برای اندازه و جهت گیری کاغذها ندارد. اما ممکن است پرینتر شما باعث ایجاد محدودیت در استفاده از کاغذها شود . به همین خاطر قبل از اینکه بخواهید اندازه کاغذ را در ورد تغییر دهید باید پرینترتان را بررسی نمایید. اینکار در زمان تان صرفه جویی می کند.

تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
تغییر اندازه کاغذ در ورد Word

چگونه اندازه کاغذ را در ورد تغییر دهیم؟

شما می توانید اندازه کاغذ را برای فایل جدید یا فایل فعلی تغییر دهید.

فایل جدید یا فایلی که در اختیار دارید را در ورد باز کنید در سیستم عامل مک گزینه file را انتخاب نمایید و Page Setup را انتخاب کنید.
تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
در Word 365، گزینه file را انتخاب نمایید.

ترفند ادغام چند فایل ورد word با هم بدون نرم افزار

تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
در سمت چپ گزینه print را انتخاب کنید و سپس لینک Page Setup را انتخاب نمایید.
تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
بر روی سیستم عامل مک زمانی که جعبه Page Setup برایتان ظاهر شد باید Page Attributes تنظیم شده باشد. اگر اینگونه نبود بر روی انتخاب کننده کشویی کلیک کنید و گزینه Page Attributes را انتخاب نمایید.

آموزش چهار ترفند کاربردی و جالب در برنامه مایکروسافت ورد Word

تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
در Word 365، ممکن است نیاز به کلیک بر روی تب paper داشته باشید.
تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
به کمک منوی paper size می توانید هر سایزی که دلتان خواست را انتخاب کنید. بعد از اینکه تصمیم تان را گرفتید، اندازه سند ورد تغییر پیدا می کند.

چگونه یک اندازه سفارشی برای کاغذمان انتخاب کنیم؟

اگر در منوی کشویی اندازه ای که مدنظرتان هست را نمی بینید می توانید خودتان این اندازه را تعیین کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال نمایید:

در مک و نسخه های ورد غیر ۳۶۵، بر روی Manage Custom Sizes در انتهای صفحه اندازه کاغذ کلیک کنید.
تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
بر روی علامت مثبت کلیک نمایید تا اندازه جدید و سفارشی ایجاد شود. این فیلد دربرگیرنده اندازه های پیش فرضی است که می توانید تغییرش دهید
تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
untitled را در فهرست اندازه های سفارشی انتخاب کنید و نام آن را به چیزی که می توانید به خاطر بسپارید تغییر دهید. بر روی فیلد کنار Width کلیک کنید تا عرض جدیدی به کاغذ بدهید. برای تغییر ارتفاع هم می توانید از Height استفاده کنید. با انتخاب User Defined می توانید Non-Printable Area را تنظیم کنید. فیلدهای دیگر همچون Top، Bottom، left و Right را پر کنید. شما می توانید بر اساس نوع پرینترتان این تغییرات را انجام دهید.
تغییر اندازه کاغذ در ورد Word
برای بازگشت به صفحه تنظیمات اوکی را بزنید. در منوی اندازه کاغذ، سایز سفارشی که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید. حالا اندازه سندتان تغییر می کند.

ورد ۳۶۵ کمی متفاوت است. اندازه کاغذ را روی custom تنظیم کنید و سپس پارامترهای مختلفی همچون Paper, Margins و Layout را تعیین نمایید. سپس بر روی اوکی کلیک کنید. اگر اندازه ای برای کاغذ انتخاب کنید که پرینتر قادر به پرینتش نباشد، نام آن در منوی کشویی اندازه کاغذ خاکستری می شود.

نوشته تغییر اندازه کاغذ در ورد Word . .

منبع

شاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید

تغییر اندازه کاغذ در ورد Word

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نرم‌افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس