دانشگاه رازی میزبان لیگ معماران جوان ایران شد


دانشگاه رازی میزبان لیگ معماران جوان ایران شد

به گزارش ایرنا، عباس مهروان روز سه شنبه در نشست خبری که در سرسرای جلسات دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: در سال 94، دانشگاه رازی میزبان 2 نفر از معماران جهان...

به گزارش ایرنا، عباس مهروان روز سه شنبه در نشست خبری که در سرسرای جلسات دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: در سال 94، دانشگاه رازی میزبان 2 نفر از معماران جهان به نام های «گیسو و مژگان حریری» بود که دارای چندین جایزه بین المللی هستند.
وی ادامه داد: بعد از این نشست، کارگاه هایی برگزار شد و در مهر97، این 2 معمار برگزاری رقابت های لیگ معماران ایران را به دبیرخانه دانشگاه رازی کرمانشاه پیشنهاد دادند.
مهروان افزود: این لیگ با رویکرد هنری و عمل گرایانه متناسب با نیاز بشر برگزار می شود و پاسخگوی دغدغه های بشری به شیوه هنرمندانه است.
دبیر علمی لیگ معماران جوان ایران با بیان اینکه مسئله محوری مهم ترین تفاوت این لیگ با دیگر مسابقات است، افزود: این لیگ با فرصت سازی برابر برای معماران جوان برگزار می شود و مسابقه به صورت گروهی خواهد بود.
این مسوول ادامه داد: دبیرخانه لیگ معماران در 15 اردیبهشت جاری اففتاح می شود و آغاز رسمی تبلیغات 27 اردیبهشت است.
وی از 2 تا 27 تیر به عنوان فرصت ارسال آثار یاد کرد و افزود: داوطلبان در ابتدا ایده اولیه و پروپزال را ارسال می کنند که تا دوم شهریور فرصت اصلاح و ارسال مجدد وجود دارد.
وی با تاکید براینکه هنر باید از طریق دریچه معماری پاسخگوی دغدغه ها باشد، اظهار داشت: ایجاد زمینه مشارکت معماران جوان، ایجاد پویایی و تاثیر مثبت بر فضای معماری، توسعه گردشگری معماری در شهر از دیگر اهداف برگزاری این لیگ است‌ که در پایان تیمی از نخبگان به عنوان بازوی اجرایی و مدیریتی در استان معرفی می شوند که در توسعه گردشگری معماری نقش خواهند داشت.
دور دوم مسابقه از اواخر آذر به صورت رسمی آغاز می شود که در مرحله داوری بین‌المللی آثار، ابتدا 20 اثر انتخاب می‌شود که این آثار به خارج از کشور ارسال می‌شود که تیم داوران در نهایت 10 اثر را معرفی خواهند کرد.
به نفر اول این لیگ 70 میلیون تومان برای اجرای پروژه به همراه لوح و تندیس، نفر دوم پنج میلیون تومان و به نفر سوم تندیس و لوح تعلق خواهد گرفت.
داوطلبان می توانند از طریق سایتی که در 15 اردیبهشت افتتاح می شود در این لیگ شرکت کنند.
7460/8066
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری