شکل بکارت آسیب دیده، چگونه است؟


چند بار نزدیکی داشتم و نگرانم که پرده بکارتم از بین رفته باشد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دختر 26 ساله ای هستم و موضوعی ذهنم را مشغول کرده است. آیا ممکن است بعد از حدود هشت بار رابطه جنسی، پرده بکارت همچنان سالم مانده باشد؟ نگرانم پزشک سلامتم را تایید نکند.

پاسخ دکتر مریم غفاری، متخصص زنان و زایمان:
تا زمانی که به طور حضوری معاینه نشوید، نمی توان پاسخ قطعی به شما داد. ضمن اینکه پرده بکارت از بین نمی رود و تنها در اثر نزدیکی کردن باز شده و یا پاره می شود. اما از بین نمی رود. در مورد بکارت شما نیز بهتر است به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و از نزدیک معاینه شوید.
شکل بکارت آسیب دیده، چگونه است؟
مهمترین مطالب در این باره
نکاتی درباره چگونگی پارگی پرده بکارت
۱-هیچکس دقیقا نمیداند چرا یک دختر با پرده بکارت متولد میشود انچه همه ما میدانیم اینست که در هنگام تولد دختران بایک غشائ پرده ای شکل نازک بدنیا میایند که با افزایش سن وتحولات هورمونی درحال تغییر وضخیم شدن میشود.
۲-در هنگام اولین ارتباط جنسی برخی دختران درد را تجربه میکنند زیرا پرده بکارت درحال پاره شدن است .شما ممکن است با این باور بزرگ شده باشید که پرده بکارت در اولین ارتباط جنسی پاره میشود .بنابراین شما درا ولین ارتباط توقع درد بزرگی دارید.بسیاری از دختران باور به ناخوشایندی ودرد در شب زفاف دارند و چون فکر میکنند چیزی در حال صدمه دیدن وپارگی ست احساس اضطراب و تنش که درنهایت جای خود را به درد میدهد.درصورت وجود خونریزی شدید با یک پزشک مشورت کنید و حتما تحت معاینه باشید.در زنانیکه فعالیت جنسی داشته اند بقایای پرده بکارت پاره شده را Carunculae Myrtiform کارنکولا میرتیفورم گویند.۴۴درصد از زنان در طی اولین نزدیکی درد وخونریزی ندارند.
۳-خونریزی همیشه دلیل بر پارگی پرده بکارت نیست بسیاری از همسران جوان وبی تجربه در اولین شب نزدیکی اقدام تند وسریع وبدون پیشنوازی می کنند که در نتیجه ممکن است بافت اطراف واژن دچار پارگی و خونریزی شود.پرده بکارت ممکن است در طول یک کشش در نزدیکی سطحی جنسی پاره شود .بنابراین گاهی ممکن است حتی کوچکترین دست کاری باعث تخریب واسیب پرده بکارت شود.
۴-همیشه با خودارضایی واستمنا پرده بکارت پاره نمیشود .اگر خودارضایی فقط با تحریک لبیاها وکلیتوریس باشد صدمه ای به بکارت وارد نمیشود ولی اگر با وارد کردن انگشت یا هر چیزی به داخل واژن امکان پارگی پرده بکارت وجود دارد. یک نکته مهم اینکه هرگونه نزدیکی جنسی ویا دستکاری بکارت حتی با انگشت حتی اگر پرده بکارت از نوع ارتجاعی باشد و پاره نشود توسط پزشک قابل تشخیص است. دختران بقدری از پارگی پرده بکارت ترس دارند که با کوچکترین اتفاق فکر می کنند که پرده آنها پاره می شود. مثلا خودارضایی ،و حتی فشار آب هنگام شستن خود ولی باید به آنها گفت که احتمال صدمه دیدن پرده در اینگونه موارد کم است .بهترین راه تشخیص پارگی پرده بکارت معاینه توسط ماما یا پزشک متخصص زنان است .
شکل بکارت آسیب دیده، چگونه است؟
نحوه تشخیص پرده بکارت پاره شده در کمتراز ۷۲ساعت از روی لبه های پارگی پرده میتوان تشخیص داد.لبه های پارگی در پرده بکارت معمولا زخمی وقرمز رنگ بوده واثار خون مردگی دران مشاهده می شود.بعد از ۱هفته لبه های پاره شده از مخاط پرده بکارت پوشیده شده وبع از ۲هفته لبه های زخم رها میشوند ولبه های پارگی ازاد هستند و ازهم باز شده اند وهیچ وقت بهم جوش نمیخورند .وهیچ علامت تشخیصی برای اینکه پرده بکارت چگونه پاره شده است وجود ندارد.
ترمیم وجراحی پرده بکارت
در سالهای اخیر اعمال جراحی وترمیمی پرده بکارت افزایش یافته است از انجا که روند رابطه جنسی قبل ازدواج زیادشده وسن ازدواج بالا رفته است بسیاری از زنان دست به ترمیم پرده بکارت خود میزنند.تا باعث ایجاد یک ورودی کوچک در واژن شود.ترمیم پرده بکارت معمولا زمانی انجام میشود که هیچ راه حل دیگری وجود ندارد ویک تصمیم کاملا خصوصی میباشد.
عمل جراحی ترمیمی پرده بکارت میتواند به چنددلیل باشد.یا بدلیل ترمیم پرده بکارت پاره شده ویا بدلیل از بین بردن بافت اضافی بکارت بدون سوراخ ومسدود ورودی واژن است.
Hymenoplasty:اساسا هایمنوپلاستی یک جراحی زیبایی برای ترمیم پرده بکارت پاره شده است.برخی افراد این عمل را بدلایل شخصی ویا ازدواج مجدد ویا بعد از تجاوز جنسی انتخاب میکنند.در ترمیم پرده بکارت موقت یا alloplantبا چیدمان بقایای کارنکولا وفیوز لبه های غشا با هم در مدت کمتر از ۱ماه از تاریخ ازدواج انجام میشود بطوریکه بخیه داخلی کاملا ناپدید میشود .
Vaginoplasty:دراین عمل یک برش در واژن زده میشود ودوطرف غشا بهم بخیه زده میشود که کانال واژن تنگ تر میشود .این عملیات ترمیم بین ۱تا۲ ساعت انجام میشود وبه مدت زمان بیشتری برای احیا نیاز دارد.
Hymenectomy:هایمنکتومی برای باز کردن لبه های پرده بکارت بسته شده یا مسدود است که اجازه خروج خون قاعدگی وترشحات واژن را نمیدهد وبا یک برش صلیبی شکل اقدام به باز کردن پرده بکارت می کنند.
شکل بکارت آسیب دیده، چگونه است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت زنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج