بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته!


رسانه کلیک – جگوار XE مدل 2020 در گذشته نه چندان دور معرفی شد. در این مطلب اولین تجربه رانندگی با این خودروی سدان را مطالعه می کنید. مدل 2020 جگوار XE به تازگی معرفی شده است. این خودرو تغییراتی را در طراحی خود تجربه کرده؛ با این حال کاملا بازطراحی نشده است. این خودرو […] نوشته بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته! اولین بار در...

رسانه کلیک – جگوار XE مدل 2020 در گذشته نه چندان دور معرفی شد. در این مطلب اولین تجربه رانندگی با این خودروی سدان را مطالعه می کنید.

مدل 2020 جگوار XE به تازگی معرفی شده است. این خودرو تغییراتی را در طراحی خود تجربه کرده؛ با این حال کاملا بازطراحی نشده است. این خودرو در بازارهای جهانی باید با بی ام و سری 3 و همچنین آئودی A4 رقابت کند، در همین راستا بروزرسانی بخش خارجی و کابین آن منطقی به نظر می رسد.

جگوار XE مدل 2020 به چراغ های باریک تری در مقایسه با نسل گذشته خود مجهز شده و به صورت استاندارد از چراغ های LED بهره می برد. از دیگر تغییرات بخش جلویی این خودروی انگلیسی می توان به طراحی جدید سپر و ورودی های هوا اشاره کرد. در بخش پشتی نیز شاهد اعمال این تغییرات هستیم.

در حالت کلی می توان طراحی این خودرو را مناسب دانست چرا که نه در حد لکسوس IS شلوغ و نه مانند آلفارومئو جولیا بسیار تهاجمی است. این خودرو در تریم پایه خود نیز طراحی جذابی دارد و از رینگ های 18 اینچی به صورت استاندارد بهره می برد. نحوه طراحی جگوار XE مدل 2020 به گونه ای بوده که هوا به راحتی قادر به حرکت از بخش جلویی به پشتی آن باشد.

بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته!

جگوار برای این خودرو در مقایسه با گذشته، موتورهای کمتری را برای سفارش درنظر گرفته است. این خودرو در ایالات متحده آمریکا با دو موتور به فروش می رسد که هر دو 4 سیلندر خطی با حجم 2.0 لیتر است. مدل P250 قادر به تولید 246 اسب بخار قدرت و P300 قادر به تولید 296 اسب بخار قدرت است. در حالی که مدل P250 به صورت محور عقب و یا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک به فروش می رسد، خریداران مدل P300 را تنها می توانند با سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهند.

موتور مدل P250 عملکرد رضایت بخشی دارد. این موتور در برابر فشار پدال گاز عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد، البته در حالت رانندگی اقتصادی (Eco Mode) این موضوع صادق نیست. اگر می خواهید از رانندگی با جگوار XE مدل 2020 لذت ببرید، حالت Dynamic را انتخاب کنید تا 246 اسب بخار قدرت و 365 نیوتون متر گشتاور موتور را تجربه کنید. این خودرو به گیربکس 8 سرعته خودکار مجهز شده که دارای پدال شیفتر در پشت فرمان است.

بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته!

این خودروی انگلیسی در پیچ ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد که این موضوع را مدیون سیستم تعلیق خود است. جگوار XE جدید به فرمان تیزی مجهز شده؛ با این حال عملکرد کاملا طبیعی دارد. این خودرو در زمانی که گویا شاسی در حال جدا شدن است، بازخوردی به راننده نمی دهد. متاسفانه لذت رانندگی با این خودرو کمتر از جگوار F-Type و F-Pace است.

با وارد شدن به کابین این خودرو، تغییرات آن نسبت به گذشته را حس می کنید. این خودرو به یک کیلوشمار 12.3 اینچی سفارشی مجهز شده و جگوار برای آن نمایشگر اطلاعات و سرگرمی با نام InControl Touch Pro Duo در نظر گرفته است. این صفحه نمایش لمسی ابعاد 10 اینچی دارد. این نمایشگر برای ناوبری و سیستم صوتی کاربرد دارد و زیر آن صفحه نمایشی 5.5 اینچی قرار گرفته که برای کنترل سیستم تهویه مطبوع باید از آن استفاده کرد.

بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته!

سیستم InControl Touch Pro Duo بهترین عملکرد را در صنعت خودرو ندارد؛ با این حال در مقایسه با رقیبان خود در این سگمنت در رده بالاتری قرار می گیرد. این سیستم با اپل کارپلی و اندروید Auto سازگار است. در این خودرو از فناوری های زیادی استفاده شده که اکثر آن ها توسط نمایشگر لمسی جگوار قابل کنترل هستنند. آینه دید عقب جگوار XE مدل 2020 مانند یک نمایشگر عمل می کند.

بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته!

جگوار تصمیم گرفته در این خودرو از دسته دنده کلاسیک «SportShift» استفاده کند. این تغییر برای بسیاری از رانندگان خوشایند است. جگوار ایکس ای 2020 به صندلی های چرمی به همراه چرم روی داشبورد و پنل درب ها مجهز شده است. دوخت مورد استفاده در این خودرو در مقایسه با نسل گذشته بهبود داشته است. صندلی های جدید این محصول به خوبی سرنشینان را دربر می گیرد و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند. این صندلی ها به صورت استاندارد در تمام تریم های این خودرو حضور دارند. در نهایت باید گفت کابین این خودرو پس از مدت ها حس مدرن بودن را به راننده منتقل می کند.

جگوار XE مدل 2020 به تجهیزات ایمنی زیادی مجهز شده است. سیستم کمکی پارک جلو و عقب و سیستم کمکی نگهداری خودرو در میان خطوط به صورت استاندارد در تمام تریم های این محصول حضور دارد. یکی از موارد عجیب این خودرو، عدم وجود کروز کنترل تطبیقی در آن است.

بررسی جگوار XE مدل 2020؛ جذاب‌ تر و پیشرفته تر از گذشته!

مدل 2020 جگوار XE با قیمت پایه 39,900 دلار برای مدل S P250 به فروش می رسد. این قیمت مربوط به نمونه محور عقب این خودرو است. در حالی که این خودرو در مقایسه با بی ام و سری 3 قیمت پایین تری دارد، از لکسوس IS و آئودی A4 گران تر است. جگوار XE مدل P250 مجهز به سیستم چهار چرخ محرک قیمتی برابر با 41,900 دلار دارد. بالاترین نمونه این خودرو، P300 با تریم R-Dynamic قیمتی برابر با 46,295 دلار دارد.

در جمع بندی نهایی باید به این موضوع اشاره کنیم که جگوار XE مدل 2020 در مقایسه با گذشته طراحی جذاب تری دارد و از فناوری های پیشرفته تری بهره می برد. در این میان کمبودهایی از نظر امکانات در آن به چشم می خورد که برای مثال می توان به عدم وجود کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. انتظار می رود این خودرو در بازار جهانی به فروش مناسبی دست پیدا کند.

Source: motor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر