یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در شیراز آغاز شد


یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در شیراز آغاز شد

شیراز-ایرنا- یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران با هدف ارایه آخرین دستاورد‌های علمی و فناورانه متخصصان دانشگاهی و اصحاب صنعت ساخت و ساز در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا دبیر کنگره ملی مهندسی عمران، سه شنبه در آیین آغاز به کار کنگره ملی مهندسی عمران بیان داشت: یکی از اهداف برگزاری این کنگره، هم افزایی و تبادل اطلاعات بین مجموعه‌های دانشگاهی و دست اندرکاران این صنعت است.
سید احمد انوار افزود: از مجموع ٧٩٠ مقاله دریافت شده از سراسر کشور، ٤٩٩ مقاله برای ارایه در این کنگره به صورت شفاهی و پوستر برگزیده شده است.
این استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه، کنترل دقیقی برای بررسی اصالت مقاله های دریافتی انجام شده است، اظهار داشت: 21 مقاله از مجموع مقاله های دریافتی به دلیل همپوشانی از گردونه داوری خارج شده است.
انوار ادامه داد: ژئوتکنیک، محیط زیست، سـازه و زلـزلـه، مدیریت منابع آب، ژئودزی و ژئوماتیک، معــماری و شــهرســازی، سازه‌های هیدرولیکی و دریایی، پـدافـند غـیرعامل و مدیریت بحران، آمــوزش مهـندسی و اخــلاق مهـندسی، مصالح، فنــاوری ســاخت و مـدیـریت پروژه و برنامه ریزی حمل و نقل و مهندسی راه و ترابری از جمله موضوع هایی هستند که در ٢٧ نشست تخصصی این کنگره ملی بررسی خواهند شد.
استاد بخش مهندسی راه و ساختمان دانشگاه شیراز گفت: مقاله های ارایه شده در این کنگره طبق تفاهمی که با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) انجام شده است در سایت این مرکز منتشر می شود و برای بهره برداری در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: از وجوه تمایز این کنگره باید به همکاری 11دانشگاه برتر کشور و پژوهشکده زلزله شناسی اشاره کرد و اینکه برای نخستین بار در این کنگره، مقاله های پذیرفته شده‌ای که قرار است در قالب پوستر ارایه شوند در نسخه‌ای الکترونیک نمایش داده می‌شود.
انوار افزود: همچنین ظرف مدت 2 روز که این کنگره ادامه دارد، 10 کارگاه تخصصی نیز برگزار می شود.
دبیر کنگره ملی مهندسی عمران بیان کرد: از جمله مباحثی که در کارگاه های تخصصی برگزار می شود شامل، آموزش نرم افزار Flow-3D، سازه‌های سرد نورد شده فولادی (CFS)، کاربرد سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) در حمل و نقل، بررسی ویرایش جدید و راهنمای مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان (ساختمان‌های بنایی) و آشنایی با نرم‌افزارهای شبیه سازی ترافیکی است.
انوار ادامه داد: بررسی بازتاب ترافیکی مجموعه‌های ساختمانی، نگاهی به مدلسازی صنعتی در OpenSees (نقاط قوت و ضعف ها)، سیستم‌های خانه هوشمند و BMS و کاربردهای آن در صنعت ساختمان، ابزار دقیق و رفتار نگاری در سدهای بتنی و محافظت در برابر آتش بر اساس مبحث سوم مقررات ملی ساختمان ایران نیز از دیگر مباحثی است که در کارگاه های تخصصی این کنگره به آن پرداخته می شود.
یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران که به میزبانی دانشگاه شیراز برپا شده است تا فردا (یازدهم اردیبهشت) ادامه دارد.
7375 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی