خواص ریواس برای پوست


خواص ریواس برای پوست

ریواس، سبزی پرخاصیت و ترش مزه ایه که در فصل بهار و تابستان، علاقه مندان زیادی از اون به عنوان میان وعده، آب میوه یا ترکیب اصلی در خورش ها استفاده می کنن. اما خیلی عالیه بدونید که ریواس خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی داره که آشنایی ون و مخصوصا خواص ریواس برای پوست صورت، کمک می کنه که قدر این سبزی رو بیشتر بدونید و فرصت طلایی فصل دسترسی اونو از...

ریواس، سبزی پرخاصیت و ترش مزه ایه که در فصل بهار و تابستان، علاقه مندان زیادی از اون به عنوان میان وعده، آب میوه یا ترکیب اصلی در خورش ها استفاده می کنن. اما خیلی عالیه بدونید که ریواس خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی داره که آشنایی ون و مخصوصا خواص ریواس برای پوست صورت، کمک می کنه که قدر این سبزی رو بیشتر بدونید و فرصت طلایی فصل دسترسی اونو از دست ندید و بتونید حسابی ازش بهره ببرید.

خواص ریواس برای پوست و زیباتر شدن صورت:

جوانسازی و تغذیه رسانی به پوست

ریواس سرشار از آنتی اکسیدان و گروه های آنتی اکسیدانی مثل ویتامین C، A و پلی فنول ها و… هستش که در مبارزه ادیکال های آزاد موجود در بدن و پوست، بسیار موثرن و از ایجاد چین و چروک و تخریب پوست و بروز نشانه های پیری جلوگیری می کنن.

این آنتی اکسیدان ها، همچنین باعث دفع سموم و ناخالصی ها از بدن میشه که همین موضوع هم در زی درخشان شدن پوست، بسیار اهمیت داره. ضمن اینکه ریواس دارای مواد مغذی و مورد نیاز برای سلامت و تغذیه رسانی به پوست هم هست که می تونه اونو به یه منبع عالی غذای پوست تبدیل کنه.

افزایش کلاژن سازی در بدن

کلاژن پروتئینی هستش که در بافت های گوناگونی در بدن وجود داره و در پوست هم یافت میشه و باعث محکم و سفت شدن اون میشه و خاصیت الاستیسیته و کش سانی پوست رو تقویت می کنه و از شلی و افتادگی اون جلوگیری می کنه. این خاصیت ریواس در تحریک کلاژن سازی در بدن، مدیون وجود مقدار زیادی ویتامین C در اون هست که از مزه ترش ریواس هم مشخصه.

زمانی که کلاژن سازی در پوست بیشتر بشه، چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست و همچنین لکه های سن و نقاط تیره در پوست کاهش پیدا می کنه.

خواص ریواس برای پوست

کاهش آسیب ناشی از اشعه ماورای بنفش

اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد آسیب اکسیداتیو در سلول های پوست، بروز نشانه های پیری و حتی ابتلا به سرطان پوست در بدن میشه. ریواس اشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان مثل ویتامین A، C و پلی فنول ها و فیتونوترینت ها که ترکیبات آنتی اکسیدانی هستن، از این آسیب اکسیداتیو و تاثیر تابش اشعه ماوراء بنفش در پوست، جلوگیری می کنه.

ضمن اینکه ویتامین C، روشن کننده و سفید کننده طبیعی محسوب میشه و صرف اون، تیرگی و مات شدگی پوست کاهش پیدا می کنه و درخشش و شفافیت خاصی در پوست ایجاد میشه.

کمک به کاهش و درمان آکنه

آکنه، بیماری بسیار شایعی در جهان هستش که به دلیل افزایش تولید چربی در پوست و بسته شدن منافذ پوست ایجاد میشه. اصیت های آنتی اکسیدانی و سمزدایی که از ریواس گفته شد، بدیهی هستش که در بهبود و کاهش آکنه هم موثر باشه. چون هر چه سموم کمتری در بدن وجود داشته باشه، پوست سالم تر و زیباتر خواهد بود و بروز جوش از پوست و مخصوصا صورت، بسیار کمتر خواهد شد.

ریواس باعث کنترل چربی تولید شده در پوست میشه و از این طریق هم به کاهش جوش و آکنه کمک می کنه.

خواص ریواس برای پوست

خواص ریواس برای مو

۱٫ کاهش ریزش مو

۲٫ افزایش استقامت و تقویت تارهای مو

۳٫ رفع مشکلات پوست سر

۴٫ افزایش رشد مو

مضرات ریواس

ریواس دارای خاصیت مسهل هستش و در شیر مادران شیرده، باعث اسهال در شیرخواران میشه.

بهتره افرادی که به بیماری های سنگ کلیه، مثانه و بیماری های قلبی مبتلا هستن، از این سبزی استفاده نکنن یا حتما قبل از استفاده زشکشون مشورت کنن.

مطالب مرتبط:

خواص روغن نارگیل برای پوست صورت + روش استفاده

فیشال صورت، آموزش تهیه بخور گیاهی جوان کننده برای پوست خشک

تخریب پوست در اثر آفتاب + مهمترین توصیه ها برای محافظت و درمان

جوانسازی پوست اسک مرطوب کننده و ضد چین و چروک + آموزش

مطالب دیگه وبسایت تخصصی رو از دست ندید، هر روز رندهای زیبایی، آرایشی، استایل و… ما همراه هستیم.

منبع

شاید دیگر مطالب
روژانرا هم دوست داشته باشید

خواص ریواس برای پوست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها