کشف لاشه یک پستاندار در حال انقراض در ساحل کنارک


کشف لاشه یک پستاندار در حال انقراض در ساحل کنارک

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف لاشه یک قطعه پورپویز (گرازماهی) بی باله در سواحل شهرستان کنارک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ وحید پورمردان گفت: طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست کنارک از سواحل این شهرستان لاشه یک قطعه پورپوپز بی باله به گل نشسته را مشاهده کردند.


وی در خصوص علت تلف شدن گونه مذکور افزود: علت مرگ این گونه با توجه به فساد لاشه مشخص نبوده و در دست بررسی است که لاشه گونه مذکور به منظور بررسی علل مرگ و بررسی های بیومتریک به مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی این شهرستان منتقل شد.

به گفته پورمردان؛ پورپویز بی باله (پوزه پهن) گونه ای از پستانداران دریایی از راسته آب بازان و زیر راسته نهنگ های دندان دار می باشد و همان طور که از اسم آن مشخص است، فاقد باله پشتی و پوزه مشخص با سری گرد و شیبدار و بدنی نرم و خمیری است که طول بدن آن به حدود 230 سانتیمتر می رسد.

گونه مذکور در آبهای گرم و ساحلی اقیانوس هند تا خلیج فارس و همچنین آبهای ساحلی ژاپن به صورت انفرادی یا گروهی یافت می شود و از ماهی های کوچک، اسکوییدها و میگوها تغذیه می کند و گاهاً مشاهده شده برخی از آنها از مواد گیاهی نیز تغذیه می کنند. پورپویز بی باله (پوزه پهن) موجود در آبهای دریای عمان با نام علمی Noephocaena phocaenoides و اسم انگلیسی Finless porpoise و به لحاظ طبقه بندی IUCN جزو گونه های در معرض خطر انقراض هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی