جشنواره نهم رضوی زمینه ساز شناخت بیشتر از شاهچراغ(ع) است


جشنواره نهم رضوی زمینه ساز شناخت بیشتر از شاهچراغ(ع) است

شیراز- ایرنا- مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس ویژگی مهم دوره نهم جشنواره کتابخوانی رضوی را اختصاص کتابی به حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) عنوان کرد و افزود: این حضرت به واسطه این جشنواره می‌تواند در دیگر استان‌ها بیش از پیش شناخته شود.

به گزارش ایرنا، روح الله منوچهری سه شنبه 10 اردیبهشت ماه در گردهمایی سازمان‌ها و ادارات استان فارس ویژه برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: برای این دوره از جشنواره که از دوم اردیبهشت آغاز شده است، 12 عنوان کتاب شامل 4 کتاب کودک، 3 کتاب نوجوان و 5 کتاب ویژه بزرگسالان برگزیده شده است و آخرین مهلت شرکت در نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی تا 28 خردادماه اعلام شده است.
دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از دو جنبه مقدس است، نخست آنکه سیره فرهنگ رضوی را ترویج می‌کند و دیگر آنکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
منوچهری با بیان اینکه با واگذاری بخش اجرایی این جشنواره به نهاد کتابخانه ها تعداد شرکت کنندگان این جشنواره از 10هزار نفر به 630 هزار نفر رسیده است، گفت: این موفقیت مرهون همکاری همه دستگاه هاست.
مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه افزود: با نگاهی به وضعیت استان فارس مشخص شد پس از برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی حدود 39 هزار نفر در استان فارس در این جشنواره شرکت کردند.
وی عنوان کرد: از بین دستگاه‌های مشارکت کننده 6 دستگاه با عنوان دستگاه برتر شناخته شدند و 5 نفر نیز باعنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند.
7375 /1876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی