رونمایی از سامانه صدور پروانه حدمجاز آلاینده‌ها


رونمایی از سامانه صدور پروانه حدمجاز آلاینده‌ها

با حضور وزیر کشاورزی، رئیس سازمان ملی استاندارد و نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست از سامانه صدور پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی رونمایی شد

رونمایی از سامانه صدور پروانه حدمجاز آلاینده‌هابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هدف از ایجاد این سامانه توسعه پایدار کشاورزی، امنیت غذایی و ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و اعمال استاندارد‌های ملی کیفیت محصولات کشاورزی در غالب دولت الکترونیک است.
کاهش بروکراسی اداری و صرفه جویی در وقت و انرژی به منظور اعمال مدیریت سبز و تسهیل و ساده سازی طی مراحل درخواست تا تولید از طریق درگاه الکترونیکی و پنجره واحد خدمات و بکارگیری خدمات رسان‌های مختلف از قبیل کلینیک‌های گیاهپزشکی، آزمایشگاه‌های تجزیه خاک و آب و گیاه، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و شرکت‌های بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد و ... از اهداف ایجاد این سامانه است.

مراحل دریافت نشان حدمجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی
متقاضی دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی باید برای ثبت نام از طریق لینک 'درخواست تولید محصولات گواهی شده' در پایگاه اطلاع رسانی محصولات گواهی شده و ارگانیک، شناسه و رمز عبور خود را دریافت کند.
سپس باید درخواست صدور پروانه کاربرد و مدارک مورد نیاز (تصویر پروانه فعالیت، تصویر آگهی ثبت نام یا علامت تجارتی، شناسنامه واحد تولیدی و فرم‌های مربوط) در سامانه تکمیل و بارگذاری شود.
پس از ثبت مدارک، متقاضی نسبت به انتخاب مدیر کنترل کیفیت از بین اسامی مندرج در سامانه اقدام می‌کند.
رئیس مرکز خدمات جهادکشاورزی، ضمن بررسی مدارک و مستندات دریافت شده، نسبت به تایید یا رد مدارک، اقدام و نتیجه را به متقاضی برای طی مراحل بعدی ارسال می‌کند.
در صورت تایید مدارک، متقاضی نسبت به عقد قرارداد با مدیر کنترل کیفیت معرفی شده در سامانه اقدام می‌کند. مدیر کنترل کیفیت باید ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز را انجام دهد.
همچنین متقاضی باید با یکی از شرکت‌های بازرسی ذیصلاح معرفی شده در سامانه قرارداد ببندد، شرکت بازرسی کننده باید نسبت به بارگذاری قرارداد، جمع آوری و تکمیل مدارک خود در سامانه اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است