دلار 4200تومانی موضوعیت ندارد


دلار 4200تومانی موضوعیت ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.

به گزارش بنکر (Banker)،فرهاد دژپسند در دومین نشست هم اندیشی با مجمع کارآفرینان بزرگ اظهار داشت: هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و تعارفی هم در این خصوص نداریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمام نیروها معطوف به بستن ورودی منابع به کشورمان است و با استفاده از ابزار اقتصادی اقداماتی صورت می‌گیرد تا مردم از دولت فاصله و نسبت به حکومت موضع بگیرند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این شرایط دیگر «من و تو» موضوعیت ندارد و هر دوی ما در یک کشتی هستیم. در اینجا یک هدف داریم که اگر محقق شود همه ما برنده هستیم و در غیر این صورت کشتی غرق خواهد شد. هم‌فکری کافی نیست و برای تحقق اهداف باید همگام باشیم.
دژپسند گفت: ما باید به دنبال رشد سرمایه گذاری، رشد تولید، رشد اشتغال، افزایش رفاه جامعه و اعتلای کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید به سمت تقویت بنیه حرکت کنیم، ادامه داد: باید منافذی را پیدا کنیم تا مسیر را سریع‌تر طی کنیم. در حال حاضر نکته‌ای که باید روی آنها تمرکز داشته باشیم رونق تولید است چرا که با رونق تولید، اشتغال، رشد اقتصادی، افزایش سهم در بازار جهانی و افزایش رفاه صورت می‌گیرد. از سوی دیگر باید سرمایه در گردش را برای واحدها تأمین کنیم.
دژپسند اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده این است که نسبت تسهیلات سپرده در بعضی از بانک‌ها بسیار پایین است که البته ما به دنبال حل این مشکل هستیم.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان با این مسئله جنگید و فعلاً راه فرار این است که از ظرفیت بورس برای کمک به تأمین مالی واحدها استفاده کنیم.
وی در رابطه با افزایش تقاضا گفت: یکی از مهمترین راه‌های افزایش تقاضا توسعه بازار از داخل به خارج از کشور است. باید در شهرهای بزرگ کشور خارجی همچون عراق، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تأسیس کنیم. در این راستا سازمان سرمایه گذاری خارجی به عنوان پشتیبان اعلام آمادگی می‌کند.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: البته من در این رابطه با مسئولان عراقی و آذربایجانی صحبت کرده ام.
به نوشته مهر،دژپسند همچنین با اشاره به بازگشت ارز حاصل از صادرات کشور گفت: همه می‌گویند که ارز حاصل از صادرات را به کشور باز می‌گردانیم اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا از ۴۰ میلیارد دلار صادرات فقط ۱۰ میلیارد دلار ارز بازگشت؟ من معتقدم دلار ۴۲۰۰ تومانی موضوعیت ندارد اما تا کجا قرار است شاهد سقوط ارزش ریال باشیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته