بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها


بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

بازی دیز گان (Days Gone) سرانجام از راه رسید و در این مطلب به نکات مهمی پرداخته‌ایم که بهتر است قبل از شروع بازی از آن‌ها مطلع شوید تا تجربه بهتری داشته باشید. داستان بازی دیز گان به گونه‌ای رقم می‌خورد که چندان جالب توجه نیست اما بازی هنوز چیزهای جذاب دیگری دارد که می‌تواند... نوشته بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها اولین بار...

بازی دیز گان (Days Gone) سرانجام از راه رسید و در این مطلب به نکات مهمی پرداخته‌ایم که بهتر است قبل از شروع بازی از آن‌ها مطلع شوید تا تجربه بهتری داشته باشید.

داستان بازی دیز گان به گونه‌ای رقم می‌خورد که چندان جالب توجه نیست اما بازی هنوز چیزهای جذاب دیگری دارد که می‌تواند طرفداران را برای ساعت‌ها سرگرم کند. این بازی شوتر سوم شخص، شباهت‌های زیادی به بازی‌های رد دد، آخرین ما و مد مکس دارد اما در چند بخش، با اثر متفاوتی رو به رو هستیم.

هر چه به پایان بازی نزدیک شوید، سختی بازی نسبتا افزایش خواهد یافت زیرا نابودی گروه‌های وسیع دشمن ضروری است و دیگر همانند یک برخورد تصادفی نیست که از آن فرار کنید. در مراحل اول، مهارت‌های مختلف شخصیت دیکن به شما آموزش داده می‌شود، همانند مخفی کاری، موتور سواری، ساخت و ساز و غیره اما همه چیز به خوبی توضیح داده نشده و طبیعی است که مخاطبان بازی بخواهند از جزئیات بیشتری اطلاع پیدا کنند.

10 نکته برای تازه واردها در بازی دیز گان – Days Gone

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

1- همیشه به بنزین موتور خود توجه کنید. بر روی نقشه، پمپ بنزین علامت گذاری شده است. از راه‌هایی تردد کنید که پمپ بنزین در مسیر شما قرار داشته باشد.

2- اگر در سرازیری‌ها پای خود را از روی پدال بردارید، می‌توانید در مصرف سوخت موتور صرفه جویی کنید. البته همیشه این کار را انجام ندهید، گاهی وقت‌ها در یک مبارزه گرفتار می‌شوید و به سرعت نیاز دارید اما گاهی اوقات، انجام عمل مذکور باعث می‌شود تا به پمپ بنزین برسید و در میانه مسیر رها نشوید.

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

3- آب برای موتورسیکلت مضر است و می‌تواند به موتور شما آسیب وارد کند. با اینکه تعمیر موتور چندان هزینه‌ای برای شما ندارد اما توصیه می‌شود از آب دوری کنید تا با ذخیره اوراق، بتوانید چیزهای بهتری بسازید.

4- پس از هر مبارزه، لوت کنید. تمامی راهزن‌هایی که کشته می‌شوند، همیشه چیزهایی برای شما دارند، از جمله بانداژ یا مواد اولیه یک دستور العمل. کمپ‌های دشمنان را نیز فراموش نکنید. شاید کمی وقت گیر به نظر برسد اما بعدها نتیجه‌اش را خواهید دید. متاسفانه دشمنان اصلی بازی یعنی فریکرها (freakers) چیز زیادی همراه خود ندارد اما از آن‌ها می‌تواند «گوش» به دست بیاورید و این گوش‌ها را در کمپ‌های مختلف به فروش برسانید تا امتیاز و اعتماد شما بالاتر برود. اینکه گوش فریکرها به چه دردی می‌خورد و چرا خریدار دارد را نمی‌دانیم اما همیشه این گوش‌ها را بدست بیاورید تا بتوانید سلاح بخرید یا لوازم خود را ارتقا دهید.

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

5- اعتبار خود را تا انتهای بازی دیز گان بی‌استفاده نگذارید. کوپ‌لند می‌تواند موتور شما را به خوبی ارتقا دهد و تاکر انبار بزرگی از اسلحه دارد. با اینکه مهم هست هم ویژگی‌های مبارزه‌ای و هم وسیله نقلیه خود را ارتقا دهید اما اولویت اصلی را بر روی سلاح بگذارید. دیکن، بازی Days Gone را با یک هفت تیر ضعیف سطح پایین آغاز می‌کند و بعدتر یک تفنگ اصلی بهتر دریافت خواهد کرد. این اسلحه‌ها کارآمد هستند اما هنگامی که درصد اعتماد تاک نسبت به شما بالا برود (لول 1)، می‌توانید سلاح بهتری خریداری کنید. منتظر بالا رفتن بیشتر اعتماد و ذخیره اعتبار نباشید تا حتما بهترین آیتم‌ها را خریداری کنید. آن‌ها شاید فوق العاده به نظر برسند اما شما در بازی به سلاح موقت بهتری نیاز خواهید داشت.

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

6- بازی دیز گان از یک سیستم آب‌ و هوای شبانه روزی پیشرفته بهره می‌برد که بسیار زیبا است. گشت و گذار در جنگل‌های بارانی لذت‌های خود را دارد. با این حال، تغییر آب و هوا و زمان باعث می‌شود تا دشمنان غیرقابل پیش بینی‌تر باشند. فریکرها در شب با تمام قوا حاضر می‌شوند و پرخاشگرتر هستند. آن‌ها در طول روز هم حضور دارند اما در تعداد محدود و علاقه کمتری به تعقیب کردن شما دارند. البته در ذهن داشته باشید که همیشه این گونه نیست و در بعضی از ماموریت‌ها در روز هم با ارتش عظیمی از این موجودات رو به رو می‌شوید. اما اگر در یک ماموریت گرفتار شدید (ماموریتی که به صورت خودکار زمان و آب و هوا را مشخص نمی‌کند)، می‌توانید در تخت‌های مختلف بخوابید تا زمان جلو برود یا به فعالیت‌های دیگر بپردازید تا زمانی که آب و هوا تغییر پیدا کند و ایده آل شود.

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

7- قبل از اینکه به شما معرفی شوند، در بخش‌های ابتدایی بازی شاید یک گروه عظیم از فریکرها را رویت کنید که در کنار یکدیگر راه می‌روند. این گروه را هورد (horde) می‌نامند و آن‌ها بسیار سرسخت هستند. هر هورد از 150 یا بیشتر عضو تشکیل می‌شود که به راحتی می‌توانند شما را دفن کنند. اگر مهمات، بانداژ و مهم‌تر از همه، کوکتل مولوتف کافی ندارید، پافشاری نکنید. گاهی اوقات فرار بهترین کار است، خصوصا فرار از مبارزه‌ای که نمی‌توانید در آن پیروز باشید.

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

8- بعضی از مناطق دارای 2 الی 6 بلندگو هستند. وقتی که برق وصل شود، آن‌ها به صدا در می‌آیند و نظر فریکرها را به سوی شما جلب می‌کنند. سعی کنید از آن‌ها دوری کنید. هر گاه که با یک بلندگو برخورد کردید، با اسلحه دارای صدا خفه‌کن آن‌ها را منهدم کنید یا با چاقو آن‌ها را قطع نمایید. حواستان به بلندگوهای مخفی بالای بعضی‌ از درخت‌ها باشد.

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

9- همیشه از بمب آتش‌زا استفاده کنید. مواد اولیه این بمب‌ها تقریبا شبیه کوکتل مولوتف‌های معمولی است اما وجود این بمب آتش‌زا در نابودسازی هورد ضروری خواهد بود. آتش می‌تواند بین دشمنان فراگیر شود و آن‌ها را خیلی سریع از پای درآورد.

10- صدای شلیک اسلحه، فریکرها را متوجه شما می‌کند. بله، شما با سلاح می‌توانید آن‌ها را به قتل برسانید اما شلیک در یک فضای شلوغ باعث می‌شود که مدتی طولانی را صرف شلیک کرده و مهمات ارزشمند خود را از بین ببرید. بنابر این برای نابود کردن تعدادی از دشمنان نزدیک از سلاح سرد استفاده کنید.

بازی دیز گان (Days Gone) و 10 نکته برای تازه واردها

رعایت این نکات ذکر شده به شما کمک می‌کند تا برای هورد، راهزنان و هر چیزی که دنیای آخرالزمانی این بازی به سوی شما روانه کند، آماده باشید. با این حال در ذهن داشته باشید که بعضی از این نکات ممکن است با سبک بازی شما هماهنگ نباشد، بنابراین آن‌ها را تلفیق کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

بازی دیز گان در تاریخ 26 آوریل 2019 (6 اردیبهشت 1398) عرضه شد و انحصاری کنسول پلی استیشن 4 است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد