آوارگان سرگردان در دریای مدیترانه


دولت ایتالیا همچنان از پذیرش آوارگان سرگردان در دریا خودداری می کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم، متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا بار دیگر خطاب به آوارگان با بیان اینکه این کشور را باید فراموش کنند، تاکید کرد: تا زمانی که من وزیر کشور هستم بندرهای ایتالیا بر روی قایق های مهاجران بسته خواهد بود و به هیچ کشتی حامل مهاجران غیر قانونی اجازه نخواهیم داد تا در بندرهای ما پهلو بگیرد.

این در حالی است که در چند ساله گذشته شمار زیادی از آوارگان جنگ زده به ویژه آوارگان سوری به دلیل بی تفاوتی دولت های اروپایی از جمله ایتالیا به آنها، در دریای مدیترانه جان باخته اند.
ارتورو سلرنی، وکیل ایتالیایی گفت: بسیاری از مهاجرانی که در چند ساله گذشته در نزدیکی سواحل ایتالیا غرق شده اند به علت عدم امدادرسانی به آنها بوده است که یکی از نمونه های بارز آن مربوط به اکتبر سال 2013 می شود که در پی امتناع گارد ساحلی ایتالیا برای کمک به آوارگان، 368 آواره سوری از جمله 60 کودک در دریا غرق شدند که هم اکنون برخی از خانواده های قربانیان از دولت ایتالیا به مقامات قضایی این کشور شکایت کرده اند.
بر اساس آمار منتشر شده، در 5 ساله گذشته بیش از 17 هزار آواره جنگ زده که قصد داشتند خود را به اروپا برسانند در دریای مدیترانه غرق شده اند.
شات لیست:
1- متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا
2- آرتورو سلرنی، وکیل ایتالیایی
3و4- شهروندان سوری



­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد