فریدون مجلسی: ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز وارد لانه زنبورها شد


فریدون مجلسی: ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز وارد لانه زنبورها شد

توضیحات آقای ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز از این منظر قابل توجه بود که آمریکا در گذشته به بهانه انجام برخی اقدامات مغایر با تحریم‌های وضع شده علیه ایران، عده‌ای را بر اساس اتهاماتی سست و بی‌پایه زندانی کرده است.

پایگاه خبری جماران: در روزهای اخیر، رسانه فاکس‌نیوز که از طرفداران دونالد‌ترامپ به شمار می‌آید، گفت وگویی را با وزیر امور خارجه کشورمان داشت که موضوعات مهمی در آن مطرح شد.

ظریف در بخشی از این مصاحبه اظهار کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد به قول انتخاباتی خودش که پرهیز از جنگ و لشکرکشی است وفادار بماند، اما «گروه ب» متشکل از بنیامین نتانیاهو، بولتون، بن‌سلمان و بن‌زاید به دنبال کشاندن آمریکا به سمت رویارویی با ایران هستند.»

وزیر امور خارجه همچنین با بیان این که ایران اتهامات زندانیان خود در آمریکا را ساختگی دانسته و آمریکا هم اتهام زندانیان خود در ایران را واهی می‌داند، خطاب به آمریکا گفت: «بیایید تبادل زندانی کنیم. من آماده این‌کار هستم و اختیار کافی برای انجام آن را دارم.»

در همین رابطه، یک تحلیلگر مسائل بین‌المللی گفت: ظریف با فاکس نیوز مصاحبه کرد برای اینکه صدای خود را مستقیماً به گوش ترامپ برساند که به نظر من این مسأله‌ای بسیار مهم بوده و صحبت‌های وزیر خارجه ایران در خصوص آمادگی برای تبادل زندانیان دو کشور نیز، دارای یک مبنای حقوقی بود.

انتظار می‌رود پیشنهاد وزیر امور خارجه در خصوص تبادل زندانیان به نتیجه برسد

فریدون مجلسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جماران گفت: توضیحات آقای ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز از این منظر قابل توجه بود که آمریکا در گذشته به بهانه انجام برخی اقدامات مغایر با تحریم‌های وضع شده علیه ایران، عده‌ای را بر اساس اتهاماتی سست و بی‌پایه زندانی کرده است. در همین حال، انتظار می‌رود پیشنهاد وزیر امور خارجه در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا به نتیجه رسیده و اشخاصی که به محکومیت‌های بعضاً فراتر از حدود متعارف محکوم شدند، آزاد شوند.

اتهام تلاش برای وارد کردن آمریکا به درگیری نظامی با ایران به بولتون می‌چسبد

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی با بیان اینکه صرف تبادل زندانیان دو کشور، مسأله را حل نمی‌کند، گفت: وزیر امور خارجه ایران برای اینکه بتواند بابی را باز نگه دارد، تلاش کرد تا تقصیر را به گردن اشخاص دیگر به ویژه جان بولتون بیندازد که آنچنان هم خوشنام نیست و اتهام تلاش برای وارد ساختن آمریکا به درگیری نظامی با ایران نیز به او می‌چسبد. اما به نظر می‌رسد که علاوه بر بولتون، مشکل اصلی اسرائیل باشد. زیرا اسرائیلی‌ها به استناد برخی شعارها در ایران، چنین جلوه می دهند که این شعارها است که بقایشان را تهدید می کند.

به نظر می‌رسد که هنوز در برخی موارد طرز فکری شبیه رئیس‌جمهور سابق که خود را برای مدیریت جهانی آماده می‌کرد در کشور وجود دارد.

ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز وارد لانه زنبورها شد

مجلسی بیان کرد: به نظر من وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با فاکس‌نیوز مستقیماً وارد لانه زنبورها شد. زیرا فاکس نیوز تنها رسانه‌ای است که مورد علاقه ترامپ بوده و سایر رسانه‌های آمریکا با رئیس‌جمهور فعلی این کشور میانه خوبی ندارند. ایشان با فاکس نیوز مصاحبه کرد برای اینکه صدای خود را مستقیماً به گوش ترامپ برساند که به نظرمن این مسأله‌ای بسیار مهم است و صحبت‌های وزیر خارجه ایران در خصوص آمادگی برای تبادل زندانیان دو کشور نیز، دارای یک مبنای حقوقی بود زیرا با لغو تحریم‌ها به واسطه برجام، قاعدتاً باید آثار پیشین آن که همان زندانی‌شدن برخی ایرانی‌ها به دلیل تلاش برای دورزدن تحریم‌ها بود نیز لغو می‌شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که هنوز در برخی موارد طرز فکری شبیه رئیس‌جمهور سابق که خود را برای مدیریت جهانی آماده می‌کرد در کشور وجود دارد. این درحالیست که اگر در اینجا تنها از مدیریت جهان دم زده می شود، ابرقدرت‌ها به ضرب و زوری که دارند در عمل بر جهان حکومت می‌کنند.

اروپایی‌ها هنوز هیچ اقدامی در راستای کمک به ایران انجام نداده و بیشتر شعار دادند

این تحلیلگر بین المللی با بیان اینکه ایران کشور ثروتمندی است که متاسفانه در سال‌های اخیر با اتخاذ برخی تصمیم‌های اشتباه، صدها میلیارد دلار را از دست داده‌، گفت: نباید وضعیت رفاهی مردم کشورمان طوری باشد که بعد از گذشت 40 سال، مجبور شویم دوباره مردم را به صف کشیده یا دنبال کوپن بفرستیم. همچنین نباید با بنزین تقریباً رایگانی که در اختیار مردم گذاشتیم، به نوعی به آنها رشوه دهیم و نباید پول‌هایی را که باید صرف عمران و آبادانی و جذب سرمایه برای نسل‌های آینده شود، به منظور جلب محبوبیت بیشتر، صرف رشوه دادن به صورت یارانه‌های پنهانی به مردم کنیم.

وی گفت: اروپایی‌ها نیز هنوز هیچ اقدامی در راستای کمک به ایران انجام نداده و بیشتر شعار دادند و بیش از یکسال و نیم است که ایران را با مذاکره سرگرم کرده‌اند. نباید فراموش کنیم که بعد از آمریکا، آنها نیز همانند روسیه و چین، دوستان صمیمی‌تری برای اسرائیل هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا