به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کارگردان فیلم «زعفرانیه 14 تیر» گفت: فیلمنامه این فیلم خیلی طولانی بود اما در نسخه به نمایش درآمده با ۳۵ دقیقه حذف شاهد فیلمی ۱۰۰ دقیقه‌ای بودیم و فکر نمی‌کنم فیلم دیگر جای کوتاه کردن داشته باشد. البته با سلیمان علی محمد تهیه‌کننده فیلم بازنگری مجددی روی فیلم خواهیم داشت.

این کارگردان درباره ترکیب بازیگران فیلم بیان کرد: معتقدم بازیگران به درستی از عهده نقش‌هایشان برآمده‌اند و حتی نازنین بیاتی یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های کارنامه‌اش را ایفا کرده است البته مخاطبان هر کدام با نگرش خودشان ممکن است با یکی از شخصیت‌های فیلم ارتباط برقرار کنند البته در این اثر تقریباً همه کاراکترها به نوعی گناهکار هستند به جز شخصیت میمنت که هنگامه قاضیانی نقشش را ایفا می‌کند از این رو برخی مخاطبان با کاراکتر او بیشتر همراه می‌شوند.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره اکران این فیلم سینمایی و برنامه‌های آتی‌اش گفت: قرارداد با پخش‌کننده بسته شده است و در حال حاضر منتظر دریافت پروانه نمایش هستیم تا در زمانی مناسب فیلم را اکران کنیم.

در «زعفرانیه ١۴ تیر» مهدی هاشمی، هنگامه قاضیانی، نازنین بیاتی، لیندا کیانی و مسعود رایگان نقش آفرینی کردند.

داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که دخترشان به تازگی از سفری بازگشته و خبرهایی به آنها می‌دهد که زندگی خانواده را دچار تحول می‌کند.