پنج مدرسه خیرساز در سقز ساخته می شود


پنج مدرسه خیرساز در سقز ساخته می شود

سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش سقز گفت: ساخت پنج مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در روستاهای این شهرستان و یک شهرک در منطقه شهری آغاز شده است

سید رحمان سیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه مدرسه از این پنج مدرسه در روستاهای سرا، کوچک سفلی و نوبهار و 2 مدرسه دیگر در شهرک دانشگاه توسط خیرین مدرسه ساز ساخته می شود.
وی ضمن تقدیر از افراد خیر برای ساخت این مدارس بویژه در روستاها اضافه کرد: اکنون عملیات ساخت دبیرستان 6 کلاسه روستای سرا، مدرسه 2 کلاسه روستای کوچک سفلی، مدرسه یک کلاسه روستای نوبهار، مدرسه استثنایی 10 کلاسه و مدرسه 12 کلاسه در شهرک دانشگاه آغاز شده است.
سیدیان به ساخت 23 مدرسه از سال 93 تا امسال توسط خیرین مدرسه ساز سقزی اشاره کرد و افزود: 18 مدرسه در روستا و پنج مدرسه در شهر سقز با همت خیرین نیک اندیش حاج خدر عمری، خالق محمدزاده، خانواده حاج آقا زکی و جمشید میرزایی و با رایزنی آموزش و پرورش ساخته و تحویل شده است.
وی یادآور شد: تامین اعتبار این پنج طرح آموزشی توسط خیرین صورت می گیرد که یکی از مدارس نیز مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
سیدیان با بیان اینکه در شهرستان سقز حدود 300 مدرسه وجود دارد، گفت: ساخت این مدارس با بازرسی و نظارت اداره نوسازی مدارس انجام می گیرد و از لحاظ ایمنی و استحکام باید مورد تایید این سازمان نوسازی باشند.
سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان است.
7345/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس