سامسونگ و ال جی از ایران نمی روند


سامسونگ و ال جی از ایران نمی روند

چندی پیش دوباره شایعاتی مبنی بر خروج شرکت های سامسونگ و ال جی از ایران مطرح شد که دفاتر هر دو شرکت این خبر را تکذیب کردند و در ادامه مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی نیز اعلام کرده که خطوط تولید شرکت های سامسونگ و ال جی هم اکنون فعال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سامسونگ و ال جی از غول های بازار لوازم خانگی هستند که حجم زیادی از بازار لوازم خانگی کشورمان از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی را در اختیار دارند. این شرکت ها سال های زیادی است ه در بازار لوازم خانگی ایران مشغول به فعالیت هستند و حتی در سال های گذشته با وجود تحریم های متعدد اما به دلیل سودآوری که بازا رایران برایشان داشت حاضر به ترک این بازار نشدند.

بنابراین گزارش، این دو شرکت طی سال‌های اخیر سرمایه گذاری زیادی در کشور داشتند تا از طریق آن هم بازار داخلی را در اختیار داشته باشند و هم از این طریق بتوانند صادراتی زیادی هم به بازار منطقه داشته باشند این در حالی است که چندی پیش شایعاتی مبنی بر خروج این شرکت ها از ایران مطرح شده بود. که با انتشار آن در فضای مجازی دفاتر رسمی هر دو شرکت ضمن تکذیب ماجرا بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کردند.

دفتر رسمی سامسونگ ضمن تکذیب این خبر در بیانیه حود آورده است: «سامسونگ همواره ارزش زیادی برای خانواده هواداران و کاربران خود در ایران قائل بوده و با جدیدترین نوآوریها، فناوریها و محصولات خود، حضور قدرتمندی در این کشور داشته است. با وجود تمام تحولات خارجی و جغرافیایی-سیاسی، این مسئله تغییری نکرده است. ما همواره متعهدیم تا تمام تلاش خود را برای امکان ادامه دسترسی مردم ایران به محصولات نوآورانه‏ مان فراهم کنیم.

همچنین دفتر ال‌جی هم با اقدامی مشابه این شایعه را تکذیب و بیانه‌ای به این مضمون منتشر کرده است که: «روابط عمومی این شرکت ضمن تکذیب این خبر اعلام می دارد که فعالیتهای ال جی در ایران کماکان به شکل سابق در جریان می باشد و همواره این شرکت تلاش می کند تا با ارائه محصولات پیشرفته و مبتکرانه و خدمات برتر به مشتریان خود خدمت کند.»

در ادامه تکذیبیه های این شایعه مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی با تاکید بر اینکه شرکت های سامسونگ و ال جی از ایران نمی روند، گفته است: «هم اکنون قطعات و مواد اولیه یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی این شرکت ها بارگیری شده است. خطوط تولید شرکت های سامسونگ و ال جی هم اکنون فعال است و این دو شرکت برای خروج از ایران برنامه ای ندارند.»

«عباس هاشمی» با بیان اینکه تولید محصولات سامسونگ و ال جی در ایران ادامه دارد به شاتا گفته است: «معمولا ماه فروردین و گاهاً تا نیمه اردیبهشت برنامه های آموزش، تعمیر و نگهداری خطوط در کارخانه های صنعتی انجام می شود. در حال حاضر تولید ادامه دارد و طبق روال همیشگی قطعات و مواد اولیه جدید در راه ایران است.»

مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی با اشاره به اینکه شرکت های سامسونگ و ال جی در ایران خط تولید دارند، تصریح کرد: «در آغاز ورود این شرکت ها به ایران، توسط سرمایه گذار ایرانی برای آن ها خط تولید ایجاد شد. مواد اولیه وارد شده و محصولات این شرکت ها طبق استاندارد جهانی در ایران تولید می شوند. طبق جلساتی که با مدیران ارشد شرکت های سامسونگ و ال جی داشتیم، دو طرف در خصوص شرکت دادن ساپلایرهای ایرانی که برای رشد صنعت کشور بسیار مفید است، به نتایج مثبتی دست پیدا کردند.»

یادآور می شود این اولین بار نیست که شایعه خروج این شرکت ها از بازار ایران منتشر شده است. خرداد ماه سال گذشته این شایعات در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم از سوی این کشور مطرح شده بود که در همان زمان این شایعات از سوی مقامات تکذیب شد و به نظر می رسد طرح این شایعات تنها با هدف التهاب بازار و افزایش قیمت های کاذب محصولات لوازم خانگی انجام می شود./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!